پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

چه کسی باید صدای اعتراض ما باشد؟

 امروز (جمعه) برای چندمین هفته پیاپی، در برنامه “خوشا شیراز” که با حضور بازیگران و خوانندگان و مجریان کشوری هرهفته صبح جمعه ها از شبکه استانی فارس پخش می شود،…

 امروز (جمعه) برای چندمین هفته پیاپی، در برنامه “خوشا شیراز” که با حضور بازیگران و خوانندگان و مجریان کشوری هرهفته صبح جمعه ها از شبکه استانی فارس پخش می شود، مجری برنامه در کمال اطمینان خاطر از لفظ “حلوای مسقطی شیرازی” بجای “مسقطی لاری ” استفاده کرد!!!

چه معنی می دهد، هویت و اصالت یک شهر که بیش از یک قرن با اسناد تاریخی متعلق به یک شهر تاریخی و کهن بنام لارستان است، بنام یک شهر دیگر معرفی شود؟!

آیا نباید این حرکت را نوعی انحراف فرهنگی نام گذاشت؟ اینکه شبکه ای استانی که با پیشرفت فناوری ارتباطی در سراسر ایران زمین، برنامه اجرا می کند و در آن، عملاً و صراحتاً اقدام به معرفی غلط از شهری می شود، چه معنی می توان از آن استنباط کرد؟

چه کسی باید پاسخگوی این بی حرمتی و غصب هویت فرهنگی ما لارستانی ها باشد؟ چرا مسئولین فرهنگی اعم از؛ میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد، دفتر خبری، فرمانداری و نماینده مردم در مجلس سکوت اختیار کرده اند؟

این که شکل تولید حلوا مسقطی لاری با اضافه کردن بیسکویت یا چیزهایی دیگر تغییر دهند و آن را بنام کلوچه مسقطی شیرازی معرفی کنند، اصلاً جائز نیست و باید جلوی این کار گرفته شود و یا نام آن محصول جدید تولیدی شان را به غیر از مسقطی تغییر دهند.

از همشهریان و لارستانی های گرامی، تقاضا می شود، برای بیان اعتراضات خود با روابط عمومی شبکه فارس به شماره: ۳۶۲۷۰۰۰۱ تماس و یا با مراجعه به وب سایت این شبکه به آدرس: http://fars.irib.ir/index.php/pr مراتب اعتراض خود را اعلام دارند.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین