پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

انتقاد یک شهروند از محل قرارگیری ساختمان بیماریهای واگیر در لار+جوابیه

به گزارش میلاد لارستان، یک شهروند با ارسال قطعه عکس نسبت به محل قرارگیری ساختمان بیماریهای واگیر در شهر لار انتقاد کرده است. وی در توضیح این تصویر نوشته است:…

به گزارش میلاد لارستان، یک شهروند با ارسال قطعه عکس نسبت به محل قرارگیری ساختمان بیماریهای واگیر در شهر لار انتقاد کرده است.

وی در توضیح این تصویر نوشته است:

کاملاً درست می بینید، اینجا ساختمان اداری – آموزشی نیست، دقیقاً مرکز اصلی بیماریهای واگیر “سل”، “وبا”، “مالاریا”، “بیماریهای منتقله از ناقلین”، “هپاتیت های ویروسی”، “بیماریهای منتقله از آب و غذا”، “نوپدید و باز پدید” و هزاران بیماریهای در معرض خطر مردم است.

بله، همین قدر راحت و غیر کارشناسی انتخاب شده و در واقع مظلومیت مردم را بیشترحس کردیم.

مصداق بی توجهی یا شاید فراموشی کامل مدیران دانشکده از این امرمهم است و این در حالیست که هفته قبل خانواده ای با داشتن بیماری “سالک‌ “در این مکان، به راحتی رفت و آمد داشتند.

امیدواریم که ریاست دانشکده علوم پزشکی ، فرماندار، امام جمعه مردمی و دلسوز شهر اهتمام ویژه ای به تغییرمکان این مجموعه درخارج از قلب شهر باشند.

این موضوع به اطلاع روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لارستان رسید که متعاقباً جوابیه‌ای صادر شد و عین مطلب ارسالی در زیر آورده شده است:

در خصوص این عکس نوشته در فضای مجازی درباره وجود مرکز بیماری های واگیر در مرکز شهر لار ، این مسئله را از چندین جهت می توان پاسخ داد و ابهامات و ترس های این عزیز را برطرف کرد:

مرکز بیماری های واگیر محل اشاعه و انتشار بیماری های واگیر نیست بلکه مکانی جهت تشخیص، درمان و پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر در کل جامعه است.

پرسنل و افرادی که در این مرکز فعالیت می کنند از همین مردم و در میان همین مردم زندگی و رفت و آمد دارند و آنها ربات یا فرازمینی نیستند که اگر این مرکز ، مرکز انتشار بیماری های واگیر باشد که آنها مصون باشند.

ابتدا باید بیماری های واگیر را شناخت. هرکدام از بیماری های واگیر راه انتقال و سرایت خاصی دارد که با شناخت این راهها که توسط این مرکز به همه آموزش داده می شود می توان از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کرد.

بیماری های واگیر که ایشان نام برده اند فقط و فقط به این مرکز مراجعه نمی کنند. بلکه این افراد بیمار ، معمولا توسط پزشک و آزمایشگاه تشخیص داده می شوند و سپس به واحد واگیر جهت درمان ارجاع داده می شوند. پس باید همه مطب ها و همه آزمایشگاه ها و بیمارستان ها را از دسترس مردم دور کنیم و مردم برای مراجعه ، چندین کیلومتر به خارج از شهر مراجعه کنند تا بیماری شان تشخیص و درمان شود.

بحث دسترسی و راحتی مردم و سهل الوصول بودن یکی از مزایای خدمت رسانی دولت و وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی است تا افراد بیمار درد و رنج کمتری متحمل شوند.

چرا ایشان در زمان کرونا که این مکان محل نمونه گیری و توزیع اقلام بهداشتی بود حرفی نزدند. آن موقع که بحث انتقال بیماری خیلی بیشتر و شدید تر بود و حتی ساعت منع رفت و آمد و ضدعفونی معابر در خیابان ها اجرا می شد.

فلسفه وجودی بیمارستان و مطب و آزمایشگاه و درمانگاه از ابتدا وجود بیماری های واگیر بوده که در سطح شهر و روستا به وفور مشاهده می شد و جمعیت های زیادی به خاطر این بیماریها فوت می شدند و به واسطه این مرکز و توسعه در سطوح مختلف بخش های بهداشتی درمانی شیوع این بیماریها به حد قابل توجهی کاهش داده شد، که اکنون شنیدن اسم آنها باعث وحشت می شود مثل : وبا ، سل و …

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “انتقاد یک شهروند از محل قرارگیری ساختمان بیماریهای واگیر در لار+جوابیه”

  1. ناشناس گفت:

    مگر مسولين شهر در خواب عميق تشريف دارند ويا خودشان به خواب زده ويا نه مسولين چشم بينا ندارند ويا بهتر بگويم قدرت تشخيص ندارن كه نسبت به اين كار بي تفاوت هستند؟!!! خدا به داد مردم برسد از يان مسولين بي مسوليت گذشته

  2. ناشناس گفت:

    انصافا پاسخ علوم پزشکی پاسخ قانع کننده و صحیحی بود اما
    شاید بد نباشد که این مرکز که از نظر مساحتی هم بسیار کوچک است به مجموعه مرکزی علوم پزشکی(بیمارستان امام رضا) منتقل شود که هم نظارت مدیریت علوم پزشکی بر این واحد تسهیل گردد و هم با افزایش امکانات آن ، امکان خدمت رسانی را بهبود بخشند و هم اینکه دانشگاه دولتی لارستان که آبرویی برای منطقه است، بتواند به صورت یکپارچه عمل کند.

  3. ناشناس گفت:

    باتشكر از ناشناس ، روزنامه ميلاد شما اين موضوع تاحصول نتيجه پيگيري كنيد و اگر نكردند رسانه اي كنيد تا مدير بي كفايت را شناسايي و به مردم معرفي كنيد با تشكر

  4. لاری گفت:

    با سلام
    پاسخ رئیس دانشکده علوم پزشکی کاملا درست و متین هست
    قابل ذکر مرکز بیماریهای واگیر در شیراز ،مهمانسرای علوم پزشکی هم هست (آدرس : دروازه کازرون مرکز بهداشت والفجر)
    و هر روزه از تمام شهرهای ایران مهمان می پذیرد. بطوریکه رزرو اتاق ۱یا ۲ ماهه هست و همه راضی هستن. تا حالا هیچ کس هم اعتراضی نداشته.
    لطفا کمی تامل کنید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین