چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
مدیر آموزش و پرورش لارستان در گفت و گو با میلاد لارستان

۵۰ درصد معلمان در لارستان غیربومی هستند

میلاد لارستان: مدیر آموزش و پرورش لارستان گفت: غیربومی بودن بیش از ۵۰ درصد از معلم‌های شاغل در آموزش و پرورش لارستان سبب بروز مشکلاتی در چرخه آموزشی این شهرستان شده است.

مدیر آموزش و پرورش لارستان گفت: غیربومی بودن بیش از ۵۰ درصد از معلم‌های شاغل در آموزش و پرورش لارستان سبب بروز مشکلاتی در چرخه آموزشی این شهرستان شده است.

به گزارش میلاد لارستان؛ آموزش و پرورش یکی نهادهای مهم و تأثیرگذار در هر جامعه‌ای است، چراکه انسان به عنوان مهم‌ترین سرمایه اجتماعی یک جامعه در این نهاد تربیت و پرورش می‌یابد. به همین دلیل خبرنگار تسنیم برای بررسی عملکرد آموزش و پرورش در لارستان با محمد فیاض‌پور، مدیر این اداره در لارستان به گفت‌وگو نشسته است.

میلاد لارستان: درباره آموزش و پرورش شهرستان لارستان و تعداد دانش‌آموزان آن توضیح دهید.

فیاض‌پور: آموزش و پرورش لارستان یکی از بزرگترین ادارات آموزش و پرورش استان پهناور فارس است که ۲۳ هزار دانش‌آموز و ۸۰۰ ۱معلم در ۲۹۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

آموزش و پرورش لارستان در بعد آموزشی با توجه به شعاع ۱۷۰ کیلومتری حوزه استحفاظی این اداره با همت و تلاش همکاران موفقیت‌های خوبی به دست آورده است و با توجه به کمبود نیرو، در مقطع آموزش ابتدایی باز هم آموزش و پرورش لارستان توانسته رتبه نخست استان فارس را از آن خود کند.

یکی از مشکلات آموزش و پرورش لارستان غیربومی بودن بیش از ۵۰ درصد از معلم‌های شاغل در این شهرستان است که این مهم مشکلات خاص خود از قبیل بیشترین پرونده تقاضا برای انتقال به شهرهای دیگر، مشکلات معیشتی و غیره را به همراه داشته است.

میلاد لارستان: در بحث هوشمندسازی مدارس لارستان چه اقداماتی شده است؟

فیاض‌پور: تجهیز مدارس به امکانات هوشمند سبب تسهیل در آموزش، افزایش یادگیری بهتر دانش‌آموزان، صرفه‌جویی در وقت و غیره می‌شود که به همین دلیل تاکنون ۶۰ مدرسه در مقطع ابتدایی با مجموع ۱۲۰ کلاس در شهرستان لارستان به تجهیزات هوشمند مجهز شده‌اند.

همچنین در مقطع متوسطه اول ۱۴ مدرسه با ۴۴ کلاس، مقطع متوسطه دوم ۱۴ مدرسه با ۲۲ کلاس و همچنین ۸ مدرسه فنی‌وحرفه‌ای با ۸ کلاس به وسایل هوشمند تجهیز شده است.

میلاد لارستان: وضعیت مدارس لارستان به لحاظ سخت‌افزاری و ساختمانی چگونه است؟

فیاض‌پور: فرسودگی تعداد زیادی از مدارس شهرستان لارستان بسیار نگران‌کننده است و برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، می‌بایست با یک برنامه‌ریزی صحیح، منسجم و مداوم به نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس لارستان اقدام کرد.

متأسفانه در مقطع ابتدایی ۳۷ مدرسه، در مقطع متوسطه اول ۲۴ مدرسه و در مقطع متوسطه دوم ۸ مدرسه به لحاظ ساختمانی در وضعیتی فرسوده و نامناسب قرار دارد.

میلاد لارستان: آیا مستحکم‌سازی در مدارس لارستان شروع شده است؟

فیاض‌پور: در دو سال اخیر ۱۶ مدرسه با کمک خیرین و دولت در لارستان بازسازی و ۵ مدرسه نیز مقاوم‌سازی شده است.
در یک سال و نیم اخیر نیز ۱۲ پروژه عمرانی در لارستان با مشارکت ۵۰ درصدی خیرین و دولت اجرایی شده که از این ۱۲ پروژه هرکدام دارای پیشرفت فیزیکی بین ۳۰ تا ۴۰ درصدی هستند.

میلاد لارستان: در زمینه برگزاری المپیادهای دانش آموزی چه طرح‌هایی اجرا شده است؟

فیاض‌پور: ۱۶ هزار نفر از دانش‌آموزان لارستانی زیرپوشش طرح المپیاد ورزشی قرار دارند و المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای به مناطق روستایی لارستان نیز گسترش یافته و اجرا می‌شود و اجرای طرح المپیادهای درون مدرسه‌ای که در تمام طول سال جریان دارد سبب کشف استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان می‌شود.

همچنین تیم هندبال دانش‌آموزی لارستان موفق به راهیابی به مسابقات هندبال کشوری شده است که مایه افتخار استان فارس و لارستان است.

میلاد لارستان: به لحاظ تأمین امکانات ورزشی برای مدارس چه برنامه‌ریزی شده است؟

فیاض‌پور: به روزآوری مدارس در زمینه امکانات ورزشی ضروری است و برای تجهیز مدارس به وسایل ورزشی ۵۰ درصد هزینه تهیه آن از سوی اداره و ۵۰ درصد مابقی از طرف مدرسه تأمین می‌شود و در برخی مدارس مناطق محروم ۱۰۰ هزینه تأمین وسایل ورزشی از سوی اداره پرداخت می‌شود.

میلاد لارستان: آیا در لارستان مدارس شبانه روزی نیز وجود دارد؟

فیاض‌پور: بله، در لارستان ۴ مدرسه شبانه‌روزی در مقطع متوسطه اول با بیش از ۶۵۰ دانش‌آموز مشغول به فعالیت هستند.

همچنین در مقطع متوسطه دوم نیز ۳ باب مدرسه شبانه‌روزی با بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در شهرستان لارستان وجود دارد که در این مدارس دانش‌آموزانی از کل شهرستان‌های فارس مشغول به تحصیل هستند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین