پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
امام جمعه لار

ایجاد فضای اختصاصی ورزشی برای بانوان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

امام جمعه لار با اذعان به اینکه با فراهم‌سازی اماکن اختصاصی بانوان، آسیب‌های اجتماعی که در سطح لارستان نظیر طلاق وجود دارد، کاهش می‌یابد، گفت: ایجاد زیرساخت‌ها باعث ارتقاء نگاه…

امام جمعه لار با اذعان به اینکه با فراهم‌سازی اماکن اختصاصی بانوان، آسیب‌های اجتماعی که در سطح لارستان نظیر طلاق وجود دارد، کاهش می‌یابد، گفت: ایجاد زیرساخت‌ها باعث ارتقاء نگاه به لارستان خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره به شکست‌های متعدد صهیونیست‌ها در نوار غزه با وجود استفاده از سلاح‌های قدرتمند، اظهار داشت: صهیونیست با تحت فشار قراردادن نخبگان، دانشمندان، دانشگاهیان و سیاسیون به وسیله ارعاب و تهدید جهت عدم مقابله با نسل‌کشی فلسطینیان اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و همچنین مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفندماه سال جاری، افزود: همگان به ویژه نهادهای ناظر، مجری، آحاد نخبگان و عموم مردم وظیفه دارند راهبردهای رهبر معظم انقلاب در باب مشارکت، رقابتی بودن، سلامت و امنیت انتخابات گام بردارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با مهم برشمردن لزوم مشارکت بالای مردم در انتخابات و رقابتی بودن، تصریح کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات باعث بازدارندگی در مقابل دشمنان می‌شود و موجب اقتدار نظام اسلامی می‌شود.

امام جمعه لار تربیت حماسی و کادرسازی را از زمینه‌های ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) دانشت و خاطر نشان کرد: حکومت حضرت مهدی(عج) جهانی است و نیروهایی با سطح افق جهانی باید تربیت شود و از طرفی جبهه باطل در مقابل ایشان خواهد ایستاد پس باید نیروهایی حماسه‌ساز پرورش پیدا کند که این پرورش در دامن مادران شکل می‌گیرد.

وی با گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت‌سوادآموزی ادامه داد: جریان نهضت‌سوادآموزی در ایران اسلامی دارای دستاوردهای بزرگی نظیر رشد چشمگیر آماری باسوادشدن و همچنین مردمی‌بودن این نهاد است.

حجت‌الاسلام موسوی با اذعان به اینکه هرگاه کاری را مردمی کردیم، آن کار موفق بوده و نتیجه داده اما هرگاه کاری را دولتی کردیم، کار به بُن‌بست‌های اداری و اما و اگرها و بایدها و نبایدها برخورده و آخر آن هم ثمر روشنی نداشته، عنوان کرد: شهادت ۱۱ نفر از نیروهای فراجا را در حمله تروریستی راسک تسلیت عرض می‌کنیم و این جنایت بیش از هر چیزی بیانگر عجز و ناتوانی استکبار جهانی در برابر ایران اسلامی است.

امام جمعه لار پنجم دی‌ماه سالروز تشکیل حفاظت هواپیمایی به فرمان حضرت امام(ره) را تبریک گفت و برای پاسداران شاغل در فرودگاه بین‌المللی لارستان آرزوی موفقیت کرد و از تلاش‌ها و خدمات آنان تجلیل کرد.

وی همچنین هفته‌ حمل‌ونقل و راهداری و رانندگان را تبریک عرض کرد و از حضور قدرشناسانه مردم شهر لار در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز خرسندی از برگزاری آبرومندانه مسابقات فوتسال تیم‌های ملی ایران و روسیه به میزبانی شهر لار، از تلاش‌های مسئولان پیگیری کننده این موضوع اعم از وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، فرماندار، معاونین، اعضای شورای تأمین، نیروهای نظامی و انتظامی، مردم و جوانان تشکر کرد و یادآور شد: این مسابقه نشان داد که یکی از عوامل مؤثر در ارتقاء لارستان، ایجاد ظرفیت و مدیریت منابع برای فعال‌سازی استعدادهای بالقوه است.

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه هرچه بتوان ظرفیت‌ها را در لارستان فعال کرد، می‌توان با اتکاء به سیاست تمرکززدایی دولت، امکان بهره‌مندی از امتیازات افزایش می‌یابد، بیان کرد: اگر خیرین به سمت سرمایه‌گذاری به حوزه ورزش سوق داده شوند، قطعاَ برکات زیادی خواهد داشت که از جمله مواردی که نیاز به ورود دارد، کمبود فضای فیزیکی اختصاصی برای بانوان است.

وی با اذعان به اینکه با فراهم‌سازی اماکن اختصاصی بانوان، آسیب‌های اجتماعی که در سطح لارستان نظیر طلاق وجود دارد، کاهش می‌یابد، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌ها باعث ارتقاء نگاه به لارستان خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی وجود فرودگاه و برخورداری از یک مجتمع بزرگ و درجه مثل طوبی از نقاط قوت لارستان است، ادامه داد: برگزاری این‌نوع مسابقات باید با برنامه‌ریزی در راستای رونق اقتصادی شهر مورد استفاده قرار بگیرد.

امام جمعه لار احداث هتل‌های بیشتر را یکی دیگر از الزامات برای لارستان برشمرد و گفت: می‌توان برگزاری مسابقات را در فواصل زمانی چند روزه  برنامه‌ریزی کرد تا زمینه رونق بازارها فراهم شود و از طرفی با ساماندهی مبلمان شهری، فضای مناسبی در شهر ایجاد کرد.

وی یکی از دلائل انتخاب شهر لار به عنوان میزبان رویداد بین‌المللی را برخورداری از ظرفیت مناسب دانست و افزود: وجود بستر مناسب منجر به آن شد تا در بازدید وزیر ورزش در قالب سفر هیأت دولت، پیشنهاد برگزاری مسابقه مطرح شد.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر ارائه مشاوره مناسب  به خیرین برای ورود به طرح‌های اولویت‌دار، تصریح کرد: برخی مواقع مشاهده می‌شود که خیرین به سمت کاری می‌روند که نه‌تنها اولویت اول و دوم بلکه اولویت دهم هم نیست اما اگر هزینه‌ها به سمتی هدایت شود برای شهر ظرفیت‌ساز باشد، بسیار مناسب است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ایجاد فضای اختصاصی ورزشی برای بانوان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود”

  1. ناشناس گفت:

    ما نمي دانيم ورشگاه اختصاصي بانوان چه ارتباطي با طلاق دارد!؟ درهر صورت يكي از وظايف شوراي فرهنگي و همچنين تريبون نماز جمعه بررسي اسيب هاي اجتماعي است كه بايد به ان توجهي خاص كرد.ارتباط طلاق با ورزشگاه اختصاصي بانوان؟!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین