دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

برای طی ادامه مسیر عزت ایران اسلامی، همراهی مردم الزامی ست

  امام جمعه لارستان گفت: برای طی ادامه مسیر عزت ایران اسلامی، همراهی مردم الزامی ست. به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در ابتدای خطبه اول نماز جمعه…

 

امام جمعه لارستان گفت: برای طی ادامه مسیر عزت ایران اسلامی، همراهی مردم الزامی ست.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در ابتدای خطبه اول نماز جمعه ی ششم بهمن ماه ١۴٠٢ بعد از حمد و ثنای خداوند و نثار درود و صلوات بر نبی مکرم اسلام (ص) و خاندان مطهر آن حضرت (ع)، همگان را به تقوای الهی و صیانت و حفاظت نفس از زشتی ها، آلودگی ها، پلیدی ها و گناهان توصیه نمود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی خرم سپس به مناسبت سالروز رحلت حضرت زینب (س) با اشاره به آیه ٧۴ سوره مبارک انفال گفت: خداوند در این آیه می فرماید: « مؤمنان حقیقی کسانی هستند که در راه خدا هجرت و جهاد می کنند، بی پناهان را پناه می دهند و دین خدا را یاری می رسانند» و حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و در جریان مصائب عظمای کاروان اسیران کربلا در کوفه و شام، همه ی این ویژگی ها را به عالی ترین شکل به بروز و ظهور رسانید.

خطیب جمعه لار حضرت زینب را اسوه جهاد در میدان و عرصه تبیین معرفی کرد و افزود: زنان ایران اسلامی با الگو گرفتن از حضرت زینب و حضرت زهرا (سلام الله علیهما) در شکل گیری انقلاب و صحنه های مختلف دفاع از نظام اسلامی نقش اساسی ایفا نمودند و در آخرین صحنه با آنکه دشمن هر چه در توان داشت برای مقابله با عفاف و حجاب به میدان آورد اما از زنان متدین ایران اسلامی به سختی سیلی خورد.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر اهمیت خطبه های روشنگرانه و جهاد تبیین حضرت زینب (س) در مجالس ابن زیاد و یزید و نقش آن در دفاع از سید الشهدا (ع) و ابلاغ پیام کربلا خاطرنشان ساخت: امروز عرصه مشابهی برای امتحان و مجاهدت در راه حق پیش روی ملت ایران گشوده شده و در آستانه انتخابات، همه زنان و مردان مؤمن ایران اسلامی مکلف اند علاوه بر حضور در انتخابات، با تأثیرگذاری در حلقه های انسانی کوچک و بزرگ اطراف خود، اهمیت شرکت در انتخابات را در دفاع از اسلام و نظام اسلامی تبیین و همگان را به شرکت در انتخابات دعوت نمایند.

امام جمعه لارستان در آغاز خطبه دوم نیز پس از ستایش پروردگار و سلام و صلوات بر خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) بار دیگر همگان را به تقوای الهی و صیانت و حفاظت نفس از زشتی ها، آلودگی ها، پلیدی ها و گناهان توصیه نمود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خرم در خطبه دوم، حضور مردم در صحنه را تضمین کننده ی حفظ و ارتقاء امنیت دانست و تصریح کرد: اگر دشمن علیرغم تهدید های همیشگی هیچگاه جرأت اقدام سخت و حمله به ایران اسلامی را به خود نداده این فقط بخاطر حضور مردم در صحنه بوده است لذا ضرورت دارد ضمن حفظ هوشیاری، از دام دشمن غافل نشویم.

خطیب جمعه لار در ادامه با مقایسه نظام حکومتی لیبرال دموکراسی با مردم سالاری دینی گفت: بر خلاف لیبرال دموکراسی غربی که ماهیتی مادی دارد و نشانی از خدا در آن نیست، مردم سالاری دینی بر مبنای دین و معارف الهی پایه گذاری شده و مردم در این الگو نقش کلیدی دارند و مادامیکه حضور عمومی در میدان وجود نداشته باشد حتی اگر رسول خدا (ص) و امیرالمؤمنین (ع) در وسط میدان باشند تکلیفی نداشته و تنها خواهند ماند.

خطیب جمعه لار تصریح کرد: آنچه مایه هراس استکبار جهانی و دشمنی او با نظام اسلامی در ۴۵ سال گذشته بوده ترس از موفقیت نظام مردم سالاری دینی و الگو شدن آن برای ملت های دنیا بوده است و ما اگرچه ادعا نداریم که به همه آرمان های انقلاب اسلامی دست یافته ایم اما مهم آن است که از مسیر خارج نشده ایم و به سمت قله ها در حال حرکت هستیم.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: برای طی ادامه مسیرِ عزت ایران اسلامی و برداشته شدن موانع از سر راه، حضور و همراهی همه مردم الزامی ست و ضرورت دارد نسبت به تحولات ایران و جهان غافل نبوده بلکه رصد، تحلیل و حضور آگاهانه داشته باشیم.

امام جمعه لارستان در پایان خطبه های نماز جمعه با انتقاد از هیاهوی برخی افراد و جریان ها نسبت به عدم احراز صلاحیت شان تصریح کرد: افرادی که با پایه ریزی افکار و اندیشه های نادرست، عامل اصلی معضلات امروز اقتصادی و فرهنگی در جامعه ما بوده اند و می بایست پاسخگوی عملکرد خود باشند امروز طلبکار شده اند اما ملت ایران اسلامی بیدار است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “برای طی ادامه مسیر عزت ایران اسلامی، همراهی مردم الزامی ست”

  1. ناشناس گفت:

    اقا ويا خانم محترم رسانه وزين ميلاد بارها تذكر داده ايم اقاي موسوي خرم امام جمعه لار هستند ونه لارستان.چرا دقت و توجه نمي كنيد؟باچه زباني بايد گوشزد كرد و چندبار!!!؟؟؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین