پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

اجتماع بزرگ روزه اولی ها در لارستان برگزار شد

  به همت مدیریت آموزش و پرورش لارستان، همایش بزرگ روزه اولی ها با حضور دختران لارستانی در گلزار مطهر شهدا شهر لار برگزار شد. به گزارش میلاد  لارستان، رمضان…

 

به همت مدیریت آموزش و پرورش لارستان، همایش بزرگ روزه اولی ها با حضور دختران لارستانی در گلزار مطهر شهدا شهر لار برگزار شد.

به گزارش میلاد  لارستان، رمضان حال و هوای افراد وصف نا شدنی دارد، البته این حس و شور حال در روزه اولی‌ها چند برابر بیشتر نمایان می‌شود. زیبایی صدای اذان صبح در سحرگاه گرفته تا حال و هوای نورانی سفره افطار و عشق بازی روزه داران در سر سجاده عشق، همه و همه معرفت، معنویت و نورانیت این ماه الهی و عزیز را به نمایش می‌گذارد.

در گلزار مطهر شهر لار نیز شاهد حضور پرشور و سراسر از عشق و معنویت روزه اولی‌ها بودیم، حدود ۶۰۰ دختر روزه اولی لاری آمده بودند تا اولین تجربه عشق بازی شأن با خداوند متعال را جشن بگیرند.

یک روزه اولی در همایش روزه اولی‌های آمده، می‌گوید: امسال اولین بار است که به صورت کامل روزه می‌گیرم سال‌های گذشته به صورت کله گنجشکی روزه می‌گرفتم.

وی، حس و حال روزه داری را وصف ناشدنی خواند و افزود: روزه داری با اخلاص و از صمیم قلب، انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

یکی دیگر از دختران حاضر در این همایش می گفت: روزه داری در روزهای اول کمی با سختی سپری شد اما خداوند عنایت کرد و سختی‌ها برای من آسان شد.

دیگری هم خیلی زیبا گفت: بسیاری از مشکلات روحی و روانی با روزه داری و انجام اعمال ماه رمضان حل می‌شود.

در حاشیه این برنامه معنوی فرماندار ویژه لارستان هم با اشاره به فضیلت‌های ماه رمضان و روزه داری، بیان کرد: روزه داری فرصت مناسبی برای صیقل دادن روح و تمرین و تقویت نفس است.

داریوش دهقان اظهار کرد: روزه داری تکلیف مهم الهی است که برای انسان قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه روزه وسیله تقرب الهی است، گفت: روزه داری به پاکسازی روح و روان و نزدیکی به باری تعالی کمک می‌کند.

نماینده عالی دولت در لارستان با اشاره به نقش خانواده در فرهنگ سازی امور، افزود: خانواده نقش مهمی در پرورش نسل روزه دار ایفا می‌کند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لارستان، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، سرهنگ افسری فرماندهی سپاه ناحیه لارستان، احمد علمدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان، عبدالحمید اخوان مدیر آموزش و پرورش لارستان، علیرضا محمدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از روحانیون در کنار این دانش آموزان، روزه خود را افطار کردند.

گفتنی است؛ برپایی اقامه نماز جماعت، اجرای گروه سرود دختران و قرائت شعر و مقاله و غیره بخشی از ویژه برنامه‌های همایش بزرگ روزه اولی‌ها در لارستان بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین