پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

استاندار فارس سخنران ویژه هفته وحدت در لارستان

امام جمعه لارستان گفت: در روز ولادت حضرت محمد(ص) و با حضور اقشار مختلف مردم از اهالی سنت و شیعه در حسینیه اعظم لار ویژه برنامه‌ای با سخنرانی استاندار فارس…

امام جمعه لارستان گفت: در روز ولادت حضرت محمد(ص) و با حضور اقشار مختلف مردم از اهالی سنت و شیعه در حسینیه اعظم لار ویژه برنامه‌ای با سخنرانی استاندار فارس برگزار می‌شود.

به گزارش میلادلارستان حجت‌الاسلام سیدمختار موسوی خرم با تبریک پیشاپیش هفته وحدت از اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری برادران اهل سنت در این هفته در منطقه لارستان خبر داد و اظهار داشت: از اصول جامعه اسلامی ارتباط مکرر با خداوند، مبارزه با باطل، اطاعت از خداوند و رسول اکرم(ص) و در حال حاضر باید از ولایت فقیه تبعیت کنیم. وی با تاکید بر اینکه امت اسلام باید در مواجهه با جبهه باطل با خود به نزاع نپردازند، افزود: این اتفاقات باعث می‌شود دنیا بر روی مسلمانان حسابی باز نکنند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد مسلمان با بیشترین منابع انرژی در جهان وجود دارد اما متاسفانه بخاطر آنکه با خود دارای نزاع هستند کشورهای اروپایی و آمریکایی بر روی مسلمانان حساب باز نکرده و به آنها دهن کجی می‌کنند، ادامه داد: مسلمانان باید قدر داشته‌های خود را بدانند و از ابزارهای قدرت جهت رشد جامعه اسلامی استفاده کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر صبر و استقامت در مواجهه با دشمنان، یادآور شد: مسئله وحدت بسیار مهم است و باید مورد توجه جدی همگان بخصوص جریان های سیاسی قرار گیرد. حجت‌الاسلام موسوی با اذعان به اینکه وحدت بین شیعه و سنی به این معنی است بر اشتراکات پافشاری شود و با هم در آن مسیر حرکت کرد، افزود: شیعیان و تسنن در دین، خدا، پیامبر و مسائل اصلی دین با هم دارای اشتراک هستند.

وی با برشمردن برنامه‌های پیش‌بینی شده جهت هفته وحدت در سطح مناطق شیعه و سنی نشین لارستان، خاطرنشان کرد: در هفته وحدت برنامه‌های مختلفی از طرف ارگان‌های مربوطه اجرا خواهد شد که از آن جمله می‌توان به جشن هفته وحدت بین اهالی سنت و شیعه در شهرستان خنج، بخش اوز، روستای فیشور، شهر عمادده و شهر خور اشاره کرد.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه این مراسم‌ها در مساجد و امام‌زادگان در شهرها و روستاهای لارستان نیز برگزار می‌شود، گفت: در روز ولادت حضرت محمد(ص) نیز با حضور اقشار مختلف مردم از اهالی سنت و شیعه در حسینیه اعظم لار ویژه برنامه‌ای با سخنرانی استاندار فارس برگزار می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین