یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

هفته دوم اسفند ماه 1384 شماره 414 )بمب كاغذي و بمب انفجاري دو روي يك سكه)

حادثه مولمه انفجار در حرم مطهر امامان دهم و يازدهم (ع) در بامداد چهارشنبه ۸۴/۱۲/۳ در سامرا و ويران شدن بخش اعظم گنبد طلايي و ضريح آن حضرات موجي از…

حادثه مولمه انفجار در حرم مطهر امامان دهم و يازدهم (ع) در بامداد چهارشنبه ۸۴/۱۲/۳ در سامرا و ويران شدن بخش اعظم گنبد طلايي و ضريح آن حضرات موجي از خشم و كينه در ميان مسلمين بويژه شيعيان بر جاي گذاشت. اين عمل شنيع و فاجعه هولناك اعتراض عمومي مسلمين بخصوص مسلمانان سراسر عراق، ايران و ساير ملل اسلامي به دنبال داشت هرچند بنا به اظهار «موفق الربيعي» نيروهاي امنيتي عراق ده نفر از عاملان را دستگير كرده‌اند و او گروههاي تكفيري يعني «القاعده» و «انصار السنه» را مسئول اين جريان مي‌داند اما طراحي و برنامه‌ريزي و چگونگي فاجعه به فسادانگيزي صهيونيست‌ها شباهت دارد و هدف آنان ضمن محو مقدسات ايجاد جنگ داخلي و درگيري قبيله‌اي و آرامش تجاوزگران و غارت اقتصاد و به چالش كشيدن انديشه‌ها در بين قبايل مختلف عراق است. لازم است همه مسلمين آگاهانه بدانند كه:

الف) اين عمل در ادامه توهين به پيامبر اسلام صورت گرفته است يعني تجاوزگران و كج‌انديشان محمد و آل محمد(ص) را دشمن خويش تشخيص داده‌اند.تفاوت اين است كه در توهين اول با كاريكاتور و كاغذ صورت پذيرفت اما در هتك حرمت دوم با انفجار به مقدس شكني پرداختند بايد دانست نتيجه مقدس شكني در انديشه‌ها و تداوم آن به نظر دشمنان راهي براي محو انديشه‌هاي چهره‌هاي مقدس و معنوي مكاتب است در اين ميان دشمنان اسلام و انسانيت با عمل قبيح خويش ضديت خود را با آزادي، استقلال فكري و فرهنگ و تمدن بشري به نمايش گذاشته‌اند.
ب) دشمنان با اين اعمال ناشايست در پي آزمايش كردن از مسلمانان جهان بويژه مسلمين خاورميانه براي اجراي نقشه شوم خاورميانه بزرگشان هستند و مي‌خواهند حدود احترام مسلمانان به مقدسات را بسنجند و حدود هماهنگي و وحدت مسلمانان را به دست آورند.
از سوي ديگر بايد مسلمانان جهان اعم از تشيع و تسنن به ويژه مسلمانان عراق بدانند همينطور كه انفجار حرم عسكريين كار هيچ سني دينداري نيست انفجار و تخريب مساجد نيز كار هيچ شيعه دينداري نمي‌تواند باشد.
اين جنايات كار وابستگان به جنايتكاران و تجاوزگران و اشغالگران است و بايد آنان جوابگوي اين جنايت‌ها باشند.
همينطور كه در آغاز تذكر داده شد بعيد نيست مجري مزدور اين جنايت يك مسلمان‌نما يا يك متعصب كم‌خرد باشد.
ج) هرج و مرج در هر نقطه‌اي از جهان به نفع كساني است كه در پي غارتگري برمي‌آيند.
در يك زلزله ويران‌گر كه نظم امور به هم مي‌خورد طراران چيره‌دست با سوء استفاده به غارت مي‌پردازند در جريان عراق نيز منافع درگيريها و عدم امنيت در آن كشور به جيب آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس سرازير مي‌شود و رنج آنها نصيب همسايگان مي‌گردد.
د) اگر به سخن مردم عراق توجه نماييم عموماً خروج اشغالگران را عامل اساسي بازگشت آرامش به عراق مي‌دانند و تجاوزگران در پي غارت نفت آن كشور مي‌باشند به همين دليل خروج آنان علاوه بر زشتي و خواري كه برايشان مي‌آورد مقرون به صرفه هم نخواهد بود لذا در پي ايجاد درگيري قومي و مذهبي هستند تا بتوانند چند صباحي بيشتر بمانند و به غارتگري ادامه دهند.
اميد است كه اين آخرين تير تركش آنان باشد كه با هوشياري رهبران ديني و مردم عراق به سنگ يأس و نااميدي اصابت نمايد و پيروزي و سرافرازي براي ملت رنجديده عراق به ارمغان آورد.
هـ) اتحاد و وحدت تشيع و تسنن در جهان اسلام و همصدايي و هم‌فكري آنان بهترين وسيله براي تحقق نااميدي دشمنان و پيروزي دوستان است.
مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۳:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین