یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

گام اول در تبديل دانشكده به دانشگاه علوم پزشكي لارستان

براي پيگيري موضوع دانشكده علوم پزشكي لارستان همراه با چند نفر از دوستان تقاضاي وقت ملاقات با رئيس دانشكده دكتر فرامرزي نموديم كه واسطه اين ملاقات دكتر مبشري رئيس سابق…

براي پيگيري موضوع دانشكده علوم پزشكي لارستان همراه با چند نفر از دوستان تقاضاي وقت ملاقات با رئيس دانشكده دكتر فرامرزي نموديم كه واسطه اين ملاقات دكتر مبشري رئيس سابق بيمارستان امام رضا(ع) بودند كه از ايشان تشكر مي‌نماييم. روز ملاقات دوشنبه ۹۲/۲/۱۶ ساعت ۱۰ صبح تعيين شد وبه اتفاق دوستان در ساعت مقرر با رياست  محترم دانشكده ديدار نموديم.  ديدار بسيار  پرباري بود كه بخش‌هايي از آن تقديم خوانندگان مي‌شود.

 

بخشي كه در مصاحبه به آن اشاره نشده و منعي در انتشار آن نيست، ذيلاً تقديم مي‌گردد و بخش ديگر از صحبت‌هاي ايشان به رسم امانت (تا حصول نتيجه قطعي) پيش ما مي‌ماند تا در آينده با رفع برخي ملاحظات   به اطلاع مردم برسد. در پايان ، وظيفه خود مي‌دانيم از زحمات و تلاش ايشان تشكر و قدرداني نموده و براي ايشان و همكارانشان  آرزوي موفقيت نماييم.

====بخشي از صحبت‌هاي دكتر فرامرزي====

۱-تلاش براي ايجاد تعامل بين مجموعه لارستان بزرگ (دانشكده‌هاي پزشكي لارستان و گراش) و كمك به هم براي پيشبرد اهداف دو دانشكده كه براي آينده منطقه مهم خواهد بود.
۲-ايجاد يك تعامل سازنده و مفيد با مجموعه استان و وزارتخانه براي پيشبرد بهتر  و سريع‌تر برنامه‌ها كه تا پيش از آن انجام نشده بود و در حال حاضر يك ارتباط سازنده و مفيد با مسئولان ذيربط برقرار شده است.
۳-ارتباط خوب  و قوي با دكتر جعفر پور و دكتر بروجردي جهت تسريع  امور دانشكده پزشكي
۴-تلاش براي معرفي جايگاه لارستان در سطح استان و كشور  به نحوي كه ديگران از اين منطقه به « لارستان بزرگ» تعبير كنند نه اين  كه اين واژه فقط از طرف  لاري‌ها مطرح شود و اكنون ذهنيت مسئولان بالادستي نسبت به لارستان در مقايسه با گذشته ا صلاح شده است.
۵-جلب موافقت دانشگاه علوم پزشكي شيراز  براي احداث  يك ساختمان  نمادين پزشكي در اين شهرستان نه اين كه ساختمان عادي و اداري  باشد.

======سوالات=======

*)آ‌قاي دكتر  فرامرزي لطفاً‌ بفرماييد چه اقداماتي جهت آموزشي شدن بيمارستان امام رضا(ع) انجام شده است؟

در خصوص آموزشی شدن بیمارستان چندین جلسه مشترک با اساتید و اعضای هیئت علمی دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) لارستان و سوپروایزرهای آموزشی بخش ها و مسئولین بیمارستان امام رضا (ع) لارستان برگزار گردید و مقرر شد توقعات طرفین به صورت مکتوب و مشخص در قالب تفاهم نامه امضا گردد.
همچنین در راستای ارتقاي سطح سخت افزاری بخش آموزش بیمارستان تعداد ۴عدد کامپیوتر و ۵عدد میز کتابخانه توسط خیرین محترم لارستان تهیه و به بیمارستان تحویل گردید .

*)آ‌قاي دكتر مجوز چه رشته‌هايي اخذ شده و يا در حال پيگيري آن هستيد؟

به ترتیب اولویت در حال پیگیری تهیه پروپوزال یا طرح پیشنهادی رشته مامایی، بهداشت حرفه ای و یا توانبخشی می باشیم که در سفر های آتی وزارتخانه به  مسئولین وزارتخانه تقدیم خواهد شد.

*)آيا براي تبديل دانشكده علوم پزشكي به دانشگاه علوم پزشكي اقدام شده است؟

درپاسخ به اقدامات صورت گرفته در تبدیل دانشکده به دانشگاه باید اعلام نمائیم که در حال حاضر با توجه به مصوبه موجود دانشکده علوم پزشکی قدم اول برای گسترش این دانشکده افزودن پسوند خدمات بهداشتی درمانی به مصوبه قبلی می باشد که با تعاملات مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارتخانه انشاء الله محقق خواهد شد.

*)اختصاص رديف بودجه  مستقل براي  دانشكده  پزشكي لارستان (كه يك  خواسته عمومي است)‌در چه مرحله‌اي است؟

کلیه اقدامات  لازم در خصوص تخصیص ردیف بودجه مستقل انجام پذیرفته و امیدواریم با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و اعمال قدرت سیاسی و اجتماعی مسئولین در ماههای آینده شاهد تحقق آن باشیم .

*)عمليات احداث  ساختمان دانشكده  پزشكي  چه زماني اجرايي مي‌شود؟

جهت احداث ساختمان دانشکده و به منظورتسریع در پیگیری امور، هیئت موسس متشکل از ۳۰نفر از معتمدین ، خیرین و روسای ادارات تشکیل که منجر به انتخاب ۱۰نفر هیئت مدیره شد که در حال حاضر در حال رایزنی جهت تعیین مدیر عامل می باشند که به حول و قوه الهی و با توجه به تائید نهایی نقشه سایت پس از پیگیری های مستمرو رایزنی های متعدد ، بتوان شاهد ساخت ساختمان ستاد دانشکده در آینده ای نزدیک با همت خیرین باشیم .

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین