جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

عملکرد سؤال‌برانگیز دولت در شیوه پرداخت یارانه جدید

در شرایطی که نزدیک به یک هفته از معرفی سامانه دولت برای جاماندگان یارانه معیشتی می‌گذرد، مشکلات این سامانه تا حدودی ادامه یافته و منجر به ادامه اعتراضات مردم شده…

در شرایطی که نزدیک به یک هفته از معرفی سامانه دولت برای جاماندگان یارانه معیشتی می‌گذرد، مشکلات این سامانه تا حدودی ادامه یافته و منجر به ادامه اعتراضات مردم شده است.

به گزارش ميلاد لارستان به نقل از تسنیم، مطابق اعلام رسمی مسئولان، قرار بود برای افرادی که به واریزنشدن یارانه نقدی انتقاد دارند و کد ملی سرپرست خانوار را به سامانه #۶۳۶۹* ارسال کرده‌اند، طی ۲۴ ساعت کد رهگیری ارسال شود؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش زیادی از معترضانی که کد ملی خود را به این سامانه ارسال کرده‌اند، تاکنون کدرهگیری را دریافت نکرده‌اند.  افراد بسیاری از عدم دریافت کد رهگیری با وجود گذشت ۲۴ ساعت از زمان ثبت کد ملی خود خبر داده‌اند. مسئولان نیز درباره میزان ثبت درخواست اعلام کرده‌اند که حدود ۴/۵ میلیون خانوار در سامانه مذکور ثبت کرده‌اند‌؛ اما نکته مهم این است که کد رهگیری برای کسی ارسال نشده است.
گفتنی است، پیامک‌کنندگان کد ملی به کد دستوری، پیامک «هموطن گرامی، از این پس اطلاعات تمامی خدمات دولت به این شماره ارسال می‌شود» را دریافت کرده‌اند، اما کد رهگیری برای آنها فرستاده نشده است. این اولین باری نیست که سامانه مذکور با اختلال رو به رو می‌شود، کما اینکه در همان روز نخست راه‌اندازی آن هم اختلال به وجود آمد!
در همین زمینه، حسین میرزایی، سخنگوی طرح معیشت در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که برخی شهروندان از چند روز پیش اعتراض خود را از طریق کد دستوری ثبت کردند اما کد رهگیری برای آنها پیامک نشده است، اظهار داشت: سامانه مرتب بررسی می‌شود و ارسال پیامک فقط برای سرپرستان خانوار مجاز است. تاکنون درصد زیادی از پیامک‌ها ارسال شده است.
سخنگوی طرح معیشت ادامه داد: واحد USSD موظف به ارسال پیامک برای همه افراد بوده و ممکن است در موارد خاص سیستم  کال سنتر تماس گرفته و برای افراد کد رهگیری را می‌خواند. افرادی که ثبت‌نام کردند و کد رهگیری برای آنها پیامک شده است می‌توانند در سایت مربوطه اعتراض خود را ثبت کنند در حال حاضر سایت Hemayat.mcls.gov.ir شروع به کار کرده و افراد می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را ثبت کنند.
گفتنی است، سخنان این فرد نشان می‌دهد حتی در صورت موفقیت در ثبت پیام در سامانه دولت، تازه مراحل ثبت اعتراض آغاز می‌شود که خود آن پروسه جدیدی از اقدامات را در بر می‌گیرد، به عبارتی، کسانی که یارانه معیشتی نگرفتند اما خود را مستحق آن می‌دانند، راه درازی را برای نیل به خواسته خود باید طی نمایند.
نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین