دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

قابل توجه ادارات میراث فرهنگی، شهرداری، فرهنگ و ارشاد لارستان

مدتی است(حدود ۱ سال) از تبدیل دفتر نمایندگی میراث فرهنگی لار به اداره می گذرد بعد از شیراز و مرودشت(که مجموعه عظیم تخت جمشید را به عنوان زیر مجموعه دارد)…

مدتی است(حدود ۱ سال) از تبدیل دفتر نمایندگی میراث فرهنگی لار به اداره می گذرد بعد از شیراز و مرودشت(که مجموعه عظیم تخت جمشید را به عنوان زیر مجموعه دارد) ، لارستان سومین شهرستان در سطح استان فارس است که نمایندگی میراث فرهنگی آن به سطح اداره ارتقاء یافته است. این تبدیل که به حق شایسته لارستان نیز بوده است می توانست و می تواند منشا خدمات فراوانی در مطقه شود.  با ارتقاء صورت

گرفته در سطح میراث فرهنگی لارستان، این اداره بجز رئیس ، دارای سه کارشناس در بخش های میراث فرهنگی ـ گردشگری و صنایع دستی خواهد شد.

حدودا یک سال پیش بود که میلادلارستان پیشنهاد ایجاد نقشه راه را در مجموعه میراث فرهنگی ارائه کرد. در آن زمان میلادلارستان پیشنهاد داده بود: “چه خوب است مسولان این اداره جدید در بدو تشکیل خود نقشه راه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را برای توسعه میراث فرهنگی و گردشگری در منطقه ایجاد نمایند.از سوی دیگر چه نیک است اگر به منظور شناخت جایگاه خویش به منظور تدوین سندی جامع برای پیشرفت منطقه در این حوزه، متولیان آن  ابتدا سند چشم انداز کشور را  مرور کنند و راهکارهای اجرایی در آن را در ساختار اداری خود جستجو نمایند.”

همچنین نکته دیگی که آن زمان به آن اشاره شد تبیین  اولین فعالیت جدی این اداره به عنوان یک سرخط  در فعالیت های کوتاه مدت سامان دهی برای به تصویر کشیدن جاذبه های منطقه در ایام عید نوروز جهت بازدید میهمانان نوروزی بود. سوال اینجاست که

۱) آیا اداره میراث فرهنگی لارستان برنامه و سندی برای فعالیت های آتی خویش در نظر گرفته است؟

۲) آیا برنامه ای جدید برای نوروز ۹۳ در نظر گرفته است؟

۳) تا چه حد این اداره در راستای سامان دهی به برنامه های نوروزی در تعامل  با سایر ادارات مثل اداره فرهنگ و ارشاد، شهرداری و حتی سازمان تبلیغات می باشد؟

۴) آیا ادارات فوق برنامه ای جدید- کاربردی و نه تکراری(فرهنگی- اجتماعی – ورزشی- اعتقادی و..)  برای نوروز ۹۳ در نظر گرفته اند؟

 

فراموش نکنیم که  نوروز ۹۳ مصادف با ایام شهادت مادر سادات و بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) را نیز می باشد و احترام این ایام را نیز به پهلوی شکسته مادر حفظ کنیم..

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۴:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین