دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

امروز، افتتاح دفتر نمایندگی وزارت خارجه در لارستان

طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ماهه  سال جاری (فروردین تا دیماه ۹۲)  تعداد ۷۳۹۲۳ نفر  مسافر از طریق مرز هوایی فرودگاه بین المللی لارستان تردد نموده اند…

طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ماهه  سال جاری (فروردین تا دیماه ۹۲)  تعداد ۷۳۹۲۳ نفر  مسافر از طریق مرز هوایی فرودگاه بین المللی لارستان تردد نموده اند که از این تعداد حدود سه هزار نفر تبعه ی دیگر کشورها و خارجی بوده و بقیه ایرانی می باشند.  این عدد طی مدت مشابه سال گذشته ( ۵۹۰۶۱ نفر :فروردین تا دیماه ۹۱) بوده است. از سوی دیگر در ده ماهه سال جاری  تعداد  ۳۵۱۱۷ نفر به کشور وارد و ۳۸۸۰۶ نفر از کشور خارج گردیده اند که

در مدت مشابه سال ۹۱  عدد ورود مسافر به لارستان ۲۸۲۵۳ و عدد خروج برابر با ۳۰۸۰۸ نفر بوده است. این افزایش حدود ۱۵هزار نفری در تردد مسافر از فرودگاه بین المللی لارستان می تواند خودگویای نقش حیاتی لارستان و فرودگاه بین المللی آن در توسعه منطقه و شناساندن جاذبه های لارستان به کشور و دنیا گرددد.  از سوی دیگر لارستان در کریدور تجاری بازرگانی جنوب به شمال کشور می باشد. وجود تجار و سرمایه گذاران و نیز نزدیکی به آب های نیلگون خلیج فارس و کشورهای همسایه یکی دیگر از مزیت های رقابتی لارستان می باشد. تمام موارد فوق و بسیاری موارد دیگر وجود یک ارگان جهت تسهیل فعالیت های برون مرزی را بیشتر در ذهن متبادر می کند. ایجاد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه به همین منظور برگ زرینی است که با ایجاد آن می توان به توسعه روزافزون لارستان امید داشت.
ایجاد تسهیلات مناسب جهت بهبود عبور و مرور مسافران(تسهیل خدمات روادید و …)، صدور روادید در لارستان برای اتباع بسیاری از کشورهای جهان بدون هیچ بروکراسی خاص که منجر به افزایش گردشگران  شده و سبب ترغیب سیستم هواپیمایی در بخش دولتی و خصوصی می گردد، تقویت حوزه گردشگری، تایید اسناد تجاری بدون مراجعه به وزارت خارجه در دفتر نمایندگی تنها بخشی از فعالیت هایی است که با ایجاد چنین دفتری می توان به انجام سریع آنها از لارستان امید داشت.
و انشالله امروز ۵ اسفندماه ۹۲ لارستان با ایجاد چنین دفتری (در حضور حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و دکترجعفرپور نماینده محترم مردم) به فرداهای بهتر در توسعه ایران اسلامی و توسعه خویش خواهد اندیشید. دفتر نمایندگی وزارت خارجه در لارستان هجدهمین دفتر در کل کشور و اولین دفتر در شهرستان های غیر از مرکز استان می باشد.

ایجاد چنین ارگانی با تلاش تمامی مسئولین دست اندر کار مخصوصا نماینده محترم مردم و مدیرکل فرودگاه بین اللمللی لارستان  به ثمر نشسته است.

میلاد لارستان در این باره گزارش مبسوطی در چند روز آینده ارائه خواهد داد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۸:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین