دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تنها مرکز خاص دانش آموزان استثنایی کشور، نیازمند تجهیزات

معاون پشتیبانی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان اظهار کرد: در طی سالیان گذشته ۱۴ مدرسه آموزش کودکان استثنایی در مناطق مختلف جنوب فارس ایجاد شده است….

معاون پشتیبانی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان اظهار کرد: در طی سالیان گذشته ۱۴ مدرسه آموزش کودکان استثنایی در مناطق مختلف جنوب فارس ایجاد شده است. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ کریم زارع، معاون پشتیبانی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان در حاشیه نمایشگاه توانمندی های ناشنوایان لارستان گفت: آموزشگاه راست خدیو لارستان در سه مقطع؛آمادگی ابتدایی، راهنمایی و

متوسطه جهت افراد ناشنوا فعالیت دارد وی یکی از افتخارات این آموزشگاه این است که در آموزشگاه راست خدیو لارستان به هیچ عنوان با فراگیران و ناشنوایان با ایما و اشاره صحبت نمی شود و اکثر دانش آموزان می توانند از طریق لب خوانی با سایر افراد جامعه ارتباط برقرار نمایند.
 
وی افزود: در منطقه لارستان متأسفانه افراد زیادی به ناشنوایی دچار هستند و در طی سالیان گذشته ۱۴ مدرسه آموزش کودکان استثنایی در مناطق: گله دار، علامرودشت، اشکنان، بیرم، مهر، لامرد، بیدشهر، جویم، خنج، بنارویه، کورده و چند مرکز در شهر لار ایجاد شده است و هم اکنون نیز ساختمان مدرسه استثنایی شبانه روزی امام خامنه ای(مدظله العالی) که از برکات سفر مقام معظم رهبری به لارستان است، آماده بهره برداری است که محض تجهیز شدن، این مرکز نیز افتتاح خواهد شد.

 او ادامه داد: این مرکز، تنها مرکز شبانه روزی خاص نگهداری و آموزش دانش آموزان استثنایی کشور خواهد بود که؛ از کلیه استانهای همجوار می توانند از آن بهره مند شوند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش لارستان گفت: الان آمار دقیقی از افراد ناشنوا در دسترس نیست، اما از سال ۱۳۶۵ یعنی زمان راه اندازی این مرکز تاکنون، بالغ بر ۵۰۰ نفر از عزیزان ناشنوا جهت آموزش به آموزشگاههای ما مراجعه کرده اند.

دبیر برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه توانمندی های ناشنوایان در خصوص مهارتهای مختلف: کامپیوتر، برنامه نویسی، نقشه کشی ساختمان و اتوکد، گلدوزی، خیاطی، سیسمونی، نقاشی روی بوم، سیاه قلم، رنگ روغن، مشبک و سایر مهارتهایی که این افراد دارند و می توانند ابراز وجود کنند، برپا شده است.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه را، خارج کردن افراد ناشنوا از درون خودشان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان استثنایی ما که توانسته اند مقاطع مختلف تحصیلی کاردانی و کارشناسی را طی کرده اند ولی متأسفانه، با مشکل اشتغال دست و پنجه نرم می کنند و تا این لحظه چاره ای برای حل این مسئله نشده است و به همین جهت ما این نمایشگاه را راه اندازی کرده ایم تا شاید با به نمایش درآوردن توانمندی های این افراد، بتوانیم سرمایه گذاران و صنعت گران را متقاعد کنیم تا از این افراد حمایت شود و گامی در جهت رفع این مهم برداریم و از طرفی هم این افراد احساس تنهایی و افسردگی نکنند.

نمایشگاه توانمندی های ناشنوایان لارستان از تاریخ ۱۲ الی ۱۶ اسفندماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب در محل شهرجدید، میدان امام حسین (ع) – میدان طاووس – محوطه شرکت برق سابق آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۴:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین