سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آثار تاریخی لار از آثار تاریخی کشور هلند بیشتر است!

دو جهانگرد هلندی که قصد  دارند دور دنیا را با دوچرخه طی کنند با پرواز شارجه- لارستان وارد ایران شدند.به گزارش میلاد لارستان به نقل از صحبت نو این دو…

دو جهانگرد هلندی که قصد  دارند دور دنیا را با دوچرخه طی کنند با پرواز شارجه- لارستان وارد ایران شدند.به گزارش میلاد لارستان به نقل از صحبت نو این دو دوچرخه سوار که سفر خود را از بلغارستان آغاز کرده اند پس از پیمودن نقاط مختلف اروپا وارد آسیا شده اند و پس از پیمودن کشورهای حاشیه خلیج فارس از مرز هوایی لارستان وارد ایران شده اند. این دو جهانگرد هلندی قصد دارند مسیر لار  تا مشهد را با دوچرخه بپیمایند.
 
الیزابت و داوو که همسر هستند دیروز پنج شنبه ۲۹ اسفند از آثار تاریخی لار بازدید کردند و در بازدید از باغ نشاط ساعاتی قبل از تحویل سال مورد استقبال کمیته میراث فرهنگی تشکل لارستان بیدار قرار گرفتند. این دو جهانگرد که از وجود آثار باستانی متنوع در لار اظهار شگفتی می کردند از بنای اصلی، موزه سنگ، حمام باغ و موزه مردم شناسی بازدید کردند.
 
× این دیدار با حواشی جالبی همراه بود. الیزابت که در حال پیام فرستادن با موبایل بود به خبرنگار صحبت نو گفت: یکی از دوستانم به من گفته بود: به ایران نروید آنجا خیلی خطرناک است. الان به او مسیج دادم که: واقعا اینجا خیلی خطرناک است. به محض ورود به فرودگاه لارستان همه دور ما جمع شدند و ما را به خانه هایشان دعوت کردند. مردمی با محبت تر از ایرانیها ندیده ام.
 
× البته آنها یک خاطره بد نیز داشتند. الیزابت پس از دیدن بازار قیصریه و باغ نشاط با حالتی معترضانه گفت: یکی از مسافران در پرواز به او گفته: لار چه دارد که دارید به آنجا می  روید؟ این دو جهانگرد نظر جالبی در مورد آثار تاریخی لار داشتند که موجب تعجب ما نیز شد: آنها معتقد بودند آثار تاریخی لار از آثار تاریخی کشور هلند بیشتر است!
 
× این دو جهانگرد که به گفته خودشان تصور کرده بودند وارد کشور خطرناک و توسعه نیافته ای شده اند. از دیدن اینترنت رایتل و ایرانسل در دست حاضران در باغ تعجب کرده بودند. این دو جهانگرد با رسانه های اینترنتی منطقه آشنا شدند.
 
× از نکات دیگر این بازدید همراهی یکی از جوانان لاری مقیم دبی با این جهانگردان بود. ” علی ثمری” که تسلط کافی به زبان انگلیسی داشت در بازدید از نقاط مختلف شهر  این دو دوچرخه سوار را همراهی می کرد. وقتی دلیل این همراهی را از وی پرسیدیم گفت: لار احترام دارد و حفظ احترام این شهر بر من واجب است.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۱ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین