سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

قابل توجه ادرات جهاد کشاورزی و صنعت و معدن

سال جديد توسط رهبر معظم انقلاب، سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي»  ناميده شده است كه دو شاخص اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو خواسته مهم…

سال جديد توسط رهبر معظم انقلاب، سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي»  ناميده شده است كه دو شاخص اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو خواسته مهم ملي در خود جاي داده است كه رفع آن جز با عزمي ملي و مديريتي جهادي ميسر نيست. اميد است مسئولين  كشوري بخصوص مسئولين اجرايي و بويژه مسئولين عزيز ما در لارستان با دقت، سرعت و برنامه‌ريزي حساب شده  پيام مقام معظم رهبري را عملي نموده و از حالت  شعاري خارج سازند. طبعاً تحقق اقتصاد مقاومتي به معني بخل ورزي

يا رنج كشيدن نيست زيرا اين عمل ممكن است  براي يك دوره محدود و تاكتيكي عملي باشد اما به عنوان يك استراتژيك غير ممكن است.

 اين مطلب به كرّات  عرض كرده‌ام كه ما در جنگ  هشت ساله تا نقشه‌هاي نظامي را دگرگون  نكرديم و تقليد از دشمن را رها ننموديم به پيروزي نائل نشديم زيرا دشمن  اگر از نقشه‌ها و برنامه‌هاي ما مطلع  باشد و نقاط  قوت و ضعف ما را به طول كامل  بداند تمام توانش را براي شكست ما به كار خواهد برد اما اگر چنان كار كرديم كه از نقشه‌هاي ما اطلاع كافي نداشته باشند و با مديريت جهادي نظم آرام و آهسته گذشته را پشت سر بگذاريم، دشمن غافلگير  خواهد شد. بديهي است اين مهم با برنامه‌ريزي  علمي و فكري دقيق ميسر است. اقتصاد مقاومتي  به عنوان توسعه صنايع، معادن، كشاورزي صنعتي، باغداري، دامپروري با تكنولوژي  مدرن علمي و بازاريابي كشوري و جهاني  است به نحوي كه در نهايت  تحريم براي ايران اسلامي بي‌مفهوم گردد. در همين راستا در منطقه لارستان با رشد صنايع  و به راه انداختن  واحدهاي صنعتي بي‌تحرك و كمك به آنها براي راه‌اندازي سريع و توسعه واحدهاي صنعتي و بازاريابي  بخصوص در استان‌هاي همجوار و مرحله دوم در كشورهاي  همسايه و رشد كشاورزي و راهيابي و استفاده و بهره‌برداري از آب خليج فارس به هر نحوي كه ممكن است مي بايست اقتصاد مقاومتي را به نحو مطلوب محقق و دشمن را از  ترفندهاي خود پشيمان كرد.

در تحقق اين  مهم اداره صنعت و معدن و تجارت و جهاد كشاورزي لارستان در لبه تيغ، و محور اصلي قرار دارند  مسئولين امر بايد بدانند اگر  با برنامه‌اي جهادي در اين مهم گام نزنند و توسعه صنعتي و كشاورزي را ايجاد نكنند اقتصاد مقاومتي بي‌معني خواهد بود.
بديهي است ابزار رشد در لارستان با داشتن گمرك، راههاي هوايي و زميني و اتصال به دريا با مدت زمان كمتر  از ۱۵۰ دقيقه، از همه جهات مهياست و ضرورت دارد مسئولين با كوشش دوچندان در سال جاري فرمان مقام رهبري را عملي سازند و خدا و خلق خدا را راضي واميدوار سازند و اين معضل را به فرصت فعال بدل نمايند. طبعاً مقوله فرهنگي فرصت ديگري مي‌طلبد كه در آينده به آن نيز خواهيم پرداخت.

یادداشت سردبیر

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین