سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نقش دانشکده علوم پزشکی لار در سند سلامت فارس چیست؟

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سند توسعه سلامت استان فارس به سازمان‌های دست‌اندرکار سلامت برای ارائه برنامه عملیاتی و آغاز مراحل اجرایی سند،…

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سند توسعه سلامت استان فارس به سازمان‌های دست‌اندرکار سلامت برای ارائه برنامه عملیاتی و آغاز مراحل اجرایی سند، ابلاغ شده است.  حسن جولايي افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی و فرهنگی هر استان، که منجر به ویژگی‌های بهداشتی و سلامت مختص همان منطقه می‌شود، دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به تدوین سند

چندبخشی توسعه سلامت استان فارس، مبتنی بر ویژگی‌های اين استان كرده است.

وی با يادآوري اينكه پيگيري تدوين اين سند از دو سال قبل آغاز شد، خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به عنوان متولی تدوین این سند، اقدام به تعامل با بیش از ۲۰ سازمان مرتبط با سلامت عمومی استان كرده و با برگزاري جلسات متعددي وضعیت کنونی  فارس از نظر شاخص‌های سلامت را ارزيابي و نقاط ضعف و قوت را به همراه تهدیدها و فرصت‌ها با نظر همه سازمان‌های مرتبط، بررسی كرده است. معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به نهایی شدن سند توسعه سلامت استان فارس بر اساس استراتژی‌ها و راهبردهای حاصل از نشست‌های بین بخشی با سازمان‌ها و ارگان‌ها، و تدوين و ابلاغ نسخه نهایی شده این سند، گفت: مقرر شده است برنامه های عملیاتی سازمان‌ها در نشست بعدی شورای سلامت استان ارائه شود.

جولايي با بيان اينكه چند دانشگاه علوم پزشكي در كشور قبل از اين موفق به تدوين سند توسعه‌ي سلامت در منطقه‌ي خود كرده‌اند، گفت: بیماری های قلبی عروقی، سوانح ترافیکی و بیماری‌های روحی و روانی از جمله محورهای عمده تدوین این سند است.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از جنوب پرس وي اضافه كرد: بررسی شرایط کشاورزی و تولید محصولات سالم، شناسایی مناطق در معرض خشکسالی استان، آلودگی‌های زیست محیطی، دسترسی به آب آشامیدنی سالم، تغذیه سالم، بیماری‌هایی چون فشارخون و دیابت که همگی منجر به ایجاد شرایط محیطی و رفتاری و کمک به سیاستگذاری در امر سلامت و ارتقاء شاخص‌های آن می‌شود، از دیگر مولفه‌های تدوین این سند بوده است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید کرد: دستیابی به چشم‌انداز مورد نظر این سند، تنها با همکاری بین بخشی سایر سازمان‌های مرتبط، NGOها و البته مردم، امکان پذیر است.

میلادلارستان: ریاست محترم دانشکده علوم پزشکی لارستان، لطفا در مورد این سند بیشتر توضیح دهید. نقش شهرستان ها و دانشکده های علوم پزشکی شهرستانی در این سند چیست؟  نقش دانشکده علوم پزشکی لار در این سند چیست؟  در تدوین این سند موارد ارتقای دانشکده ها هم در نظر گرفته شده است؟ نقش دانشکده های حوزه لارستان در آن  ارتقا چگونه است؟ میلادلارستان آماده انتشار پاسخ شما می باشد؟

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۳:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین