سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

نگاهي به تأسيسات دانشكده علوم پزشكي لارستان

تمرکز زدایی و ایجاد امکانات و خدمات مختلف آموزشی-پژوهشی، بهداشتی-درمانی، فرهنگی و غیره در مناطق کمتر توسعه یافته، سیاستی است که همواره مورد توجه بوده است و بی شک تداوم…

تمرکز زدایی و ایجاد امکانات و خدمات مختلف آموزشی-پژوهشی، بهداشتی-درمانی، فرهنگی و غیره در مناطق کمتر توسعه یافته، سیاستی است که همواره مورد توجه بوده است و بی شک تداوم این سیاست گامی محکم در راستای تحقق عدالت اجتماعی خواهد بود. در همین راستا، ساخت و راه¬اندازی پردیس دانشگاه علوم پزشکی لارستان در مرکز شهرستان و شهرهاي همجوار از سوی مسئولین ذیربط مصوب و در دستور کار قرارگرفته است. با نگاهی گذرا به پیشینه درخشان فرهنگی و

علمی شهرستان لارستان، همچنین موقعیت راهبردی آن در جنوب استان فارس و حوزه خلیج فارس و دیگر ظرفیت¬ها و پتانسیل¬های شهرستان و حوزه نفوذ آن، می¬توان بیش از پیش به اهمیت ایجاد چنین مجموعه¬ای پی برد و آن را اقدامی موثر در جهت رشد و اعتلای علمی و آموزشی شهرستان و منطقه جنوب دانست. مطابق با این ضرورت احساس شده، انجام مطالعات و طراحی مجموعه پردیس دانشگاه علوم پزشکی لارستان در فروردین ۱۳۹۱ به مهندسان مشاور طرح و نقش پیرامون واگذار گردید. از آنجا که طراحی چنین مجموعه بزرگی بی شک نیازمند مطالعه و برنامه¬ریزی مدون می¬باشد و بنابر ضرورت احساس شده، مقرر گردید ظرف مدت زمان مشخصی مطالعات طرح جامع پردیس دانشگاه تهیه و جهت اقدامات بعدی در اختیار هیئت امناء قرار گیرد.

این مطالعات علاوه بر بررسی موضوعات مختلف مرتبط با طراحی سایت¬های دانشگاهی، دربرگیرنده تهیه برنامه¬ریزی فضایی سایت ۶۰ هکتاری اختصاص داده شده به دانشگاه واقع در پشت بیمارستان امام رضا(ع) می¬باشد که در نهایت منجر به تهیه طرح طراحی شهری و آماده سازی این اراضی گردیده است. با توجه به قرارگیری سایت این مجموعه در اراضی کوهپایه¬ای و وجود عوارض طبیعی همچون عبور سیل از آن، نحوه آماده سازی و استقرار پهنه فعالیت¬ها از اهمیت ویژه¬ای برخوردار بوده که با برنامه¬ریزی صورت گرفته، پهنه¬های مختلف اداری- آموزشی، رفاهی- خدماتی، اقامتی و همچنین اراضی ذخیره جهت توسعه آتی دانشگاه مکان¬یابی و پیشنهاد گردیده است.

در ادامه و پس از تصویب مطالعات و طرح جامع پردیس دانشگاه در مدیریت فنی دانشگاه علوم پزشکی فارس، انجام مطالعه و تهیه طرح ۴ ساختمان مجموعه پردیس دانشگاه به ترتیب شامل ساختمان مرکزی دانشگاه، دانشکده پرستاری و هوشبری، مجموعه خوابگاه¬ها و سلف سرویس مرکزی به مهندسان مشاور محول گردید. بر این اساس ساختمان مرکزی دانشگاه مطابق با برنامه فیزیکی تهیه شده شامل حوزه ریاست و معاونت¬های مربوطه و بخش¬های مختلف اداری، در ۵ طبقه و زیربنایی بالغ بر ۹۰۰۰ متر مربع، مجموعه دانشکده¬های پردیس و ساختمان دانشکده پرستاری و هوشبری با زیربنای تقریبی ۷۰۰۰ متر مربع، ساختمان مجموعه خوابگاه¬ها در ۸ بلوک مجزا با زیربنای هر یک ۳۰۰۰ متر مربع و ساختمان سلف سرویس و غذاخوری دانشجویان با زیربنای اولیه ۱۳۰۰ متر مربع؛ ۴ پروژه¬ای است که طراحی فاز یک آنها به اتمام رسیده و در حال حاضر نقشه ساختمان مرکزی به تایید مدیریت فنی دانشگاه علوم پزشکی فارس رسیده و اقدامات جهت تایید دیگر نقشه¬ها در حال انجام است.

همزمان با تهیه طرح¬های فاز یک پروژه¬های یاد شده، عملیات اجرایی شامل نقشه¬برداری سایت و پیاده کردن نقشه مسیر¬های حرکتی و معابر درون سایتی مطابق با طرح جامع مصوب، پیاده کردن نقشه ساختمان مرکزی، تسطیح سایت، زیرسازی و لبه¬گذاری معابر، احداث پل بر روی مسیل و غیره در حال انجام و تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین در ادامه کار و مطابق با مطالعات طرح جامع دانشگاه، ساختمان¬های مهمانسرای اساتید، کتابخانه و آمفی¬تاتر مرکزی و مسجد دانشگاه در اولویت¬های بعدی ساخت قرار گرفته است.

امید استاحداث و راه¬اندازی این مجموعه بزرگ آموزشی و پژوهشی گامی موثر در جهت اعتلای جایگاه شهر و تحقق اهداف و برنامه¬های بلندمدت آن باشد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین