سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

با استفاده از ذوق تجاری لارستان، چهره منطقه متحول شود

 لارستان به نسبت برخی از شهرها، در زمینه صنعت از رشد خوبی برخوردار است و این حاکی از سلیقه و ذوق تجاری و صنعتی مردم لارستان است و نباید به…

 لارستان به نسبت برخی از شهرها، در زمینه صنعت از رشد خوبی برخوردار است و این حاکی از سلیقه و ذوق تجاری و صنعتی مردم لارستان است و نباید به همین حد اکتفاء کرد و همچنان باید پیگر صنعتی کردن لارستان و استفاده از معادن متعدد واقع در این شهرستان بود. به گزارش میلادلارستان ؛ سیدمحمد احمدی استاندار فارس که از  روز پنج شنبه سفرهای خود را به شهرستانهای لارستان، خنج و گراش آغاز کرده است، دیروز با حضور در آئین عبادی سیاسی شهر لار، برای نمازگزاران سخنرانی کرد. احمدی در ابتدا مردم لارستان

را مردمانی دوستدار ولایت، فقاهت، مرجعیت و روحانیت دانست و گفت: نام لارستان با مردانگی، عزت و شرف، پاکی و پاک دستی و اعتماد همراه می باشد و ما مفتخریم که هرجا با نام لارستانی قلمداد می شویم، مردم نسبت به ما رویکرد خوبی دارند.

وی با ارائه گزارشی از برنامه های انجام شده در طی مدت حضور خود در لارستان و بخشهای تابعه آن گفت: هدف ما از این سفر، بررسی مسائل و مشکلات منطقه لارستان بزرگ می باشد و امیدواریم که این بازدیدها، برای این خطه از کشور عزیزمان مثمر ثمر باشد. او با ابراز امیدواری نسبت به آینده لارستان، تصریح کرد: ما و مسئولین شهرستان در تلاش هستیم تا با رویکردی مناسب بتوانیم، عقب ماندگی های این منطقه را جبران کنیم تا در آینده لارستان بتواند جایگاه خود را دریابد.

استاندار فارس با اشاره به خدمات نظام اسلامی تأکید کرد: محرومیت ها دیرینه لارستان، کمک ها و تلاشهای بیشتری را می طلبد و لازم است تا با شناخت نیازمندی ها و توانمندی ها، بتوانیم کاستی ها و مشکلات را با برنامه ریزی دقیق و حمایت های دولت تدبیر و امید خدمات شایسته ای را به مردم منطقه لارستان بزرگ ارائه کنیم تا در آینده شاهد رشد و توسعه این منطقه باشیم. وی با تشریح مسائل داخلی و خارجی ایران از گذشته تاکنون، گفت: با استقامت مردم ایران، با جرأت می توان گفت که؛ عزیزترین مردم دنیا، مردم کشور ما هستند و به فرمایش قرآن: «مردمی که طالب عزت هستند، عزت خود را به ذلت نخواهد فروخت.»

نماینده عالی دولت در فارس گفت: از زمانی که دولت تدبیر و امید سکان هدایت کشور را بدست گرفته است؛ با بهره گیری از نیروهای توامند و با تجربه که در قسمت های مختلف، فعالیت کرده اند، با کوله باری از تجربه در تلاش اند تا کشور را بسوی پیشرفتهای همه جانبه به پیش برند. او تأکید کرد: اگر ما با برنامه حرکت کنیم و براساس نیازها، خواسته های مردم و آمایش سرزمینی برنامه ریزی کنیم، می توانیم در ابعاد مختلف اقتصادی به رشد مطلبوبی دست یابیم.

احمدی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه لارستان، می توان آینده خوبی را برای لارستان رقم زد و ما در صددیم تا با پیگیر همه مطالبات و نیازمندی ها و بهره گیری از نیروی قدرتمند مادی و معنوی مردم به لارستان چهره اقتصادی بدهیم. او گفت: لارستان باید چهره اقتصادی به خود بگیرد. چراکه مردم لارستان، مردمانی هوشمنداند و اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس با فکر و تدبیر منطقه لارستان بزرگ در حال اداره است و باید این ظرفیت متوجه داخل شود. وی تأکید کرد: ما می توانیم با سرمایه هایی که در داخل و خارج از منطقه
لارستان داریم، گامی موثر در توسعه منطقه برداریم. استاندار فارس گفت: لارستان به نسبت برخی از شهرها، در زمینه صنعت از رشد خوبی برخوردار است و این حاکی از سلیقه و ذوق تجاری و صنعتی مردم لارستان است و نباید به همین حد اکتفاء کرد و همچنان باید پیگر صنعتی کردن لارستان و استفاده از معادن متعدد واقع در لارستان بود.

وی بیان داشت: با پیگیری های نماینده شهرستان، مجوز تأسیس منطقه ویژه اقتصادی لارستان در حال طی کردن مراحل پیانی خود است و وجود منطقه ویژه اقتصادی می تواند برای آینده استان و لارستان چشم انداز خوبی را فراهم نماید. احمدی بهره مندی لارستان از فرودگاه بین المللی را یکی از نقاط قوت لارستان برای رشد و توسعه دانست و گفت برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مردم و مسئولین تلاش بیشتری کنند. وی گفت: ما بزرگترین استان کشور و استانی بین المللی هستیم. چراکه هیچ استانی در کشور، دارای ۳ فرودگاه بین المللی می باشد. این مقام مسئول اضافه کرد: هیچ استانی توانمندی و ظرفیت فارس را دارا نیست و ما با یک استان و مردم بزرگ روبه روست.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین