پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

حسین زاده در مراسم کلنگ زنی تقویت فشار میدان گازی “هما” چه گفت؟

همان گونه که در خبرها امده بود، روز دوشنبه هفته جاری و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت و حضور فیزیکی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و مسئولان شرکت…

همان گونه که در خبرها امده بود، روز دوشنبه هفته جاری و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت و حضور فیزیکی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و مسئولان شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی، مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شرکت نفت و گاز پرشیا، نمایندگان لامرد و مهر، لارستان، خنج، گراش و اوز و نیز رئیس کمیسیون انرژی مجلس عملیات اجرایی سه پروژه تقویت فشار میادین گازی همان و وراوی و نیز مرکز تفکیک میدان تابناک در حدود مرزی شهرستان های خنج و لامرد و مهر با کلنگ زنی آن آغاز گردید.

پایگاه اطلاع رسانی حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز به نقل از وی نوشته است: در ۱۰ سال اخیر که ریاست عملیات حفاری چاه نفت‌و‌گاز جنوب کشور را عهده‌دار بوده‌ام، افت تولید را با توجه به وضعیت تولید فعلی مشاهده کردیم. در همین راستا کارگروهی تشکیل شد و مقرر گردید آغاز مراحل اجرایی پروژه‌های مذکور توسط زاگرس جنوبی ایران در شهرستان‌های خنج(میدان گازی هُما)، شهرستان مُهر(وراوی) و لامرد(مرکز تفکیک تابناک) و همچنین در کنگان و نار از توابع جم و شانول از توابع خنج انجام شود.

این پایگاه اطلاع رسانی به نقل از حسین زاده بیان داشته که مراحل اولیه‌ی احداث پروژه‌ها ادامه یافت اما بعلت هزینه‌بر بودن، ساخت ایستگاه‌ها با مشکل مواجه گردید و متاسفانه در سال ۱۳۹۷ متوقف شد.

این گزارش از فعالیت های آغازین حسین زاده در مجلس در این خصوص خبر داده و بیان می دارد: در همان ابتدای ورود به مجلس، پیگیری‌ها به جد دنبال شد. رایزنی‌ها و جلسات فشرده متوالی با مسئولین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مسئولان عالی سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد و وزارت نفت صورت گرفت که *خوشبختانه تلاش‌ها به ثمر نشست و قرارداد پروژه‌ها بسته شد و امروز نیز بحمدالله شاهد آیین اجرایی و کلنگ‌‌زنی ایستگاه‌های تفویت فشار هما در شهرستان خنج، وراوی در شهرستان مُهر و تفکیک تابناک در شهرستان لامرد با اعتباری بالغ‌بر ۲۸۱ میلیون یورو بوده‌ایم.

 رئیس کمیته نفت مجلس شورای اسلامی پروژه‌ ایستگاه تقویت فشار هُما شهرستان خنج را بزرگترین مرکز تقویت فشار جنوب کشور عنوان کرده و با تشریح این پروژه می گوید: ایستگاه تقویت فشار هُما  بزرگترین مرکز تقویت فشار جنوب کشور به شمار می‌رود و با اعتباری بالغ‌بر ۱۴۰ میلیون یورو  اشتغال آفرینی ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و بیش از ۷۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم را به‌همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داده است: با توجه به افت فشار پارس جنوبی و نیاز به گاز پایدار، گاز زمستانی مردم و تامین گاز نیروگاه‌ها، احداث این پروژه‌ها دارای اهمیت فراوانی است که امیدواریم هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌های مهم باشیم.

نماینده‌ی مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در این نشست، نوید انجام پروژه‌ی دیگری هم خنج داده و بیان می دارد: خبر مسرت بخش دیگری که می‌توانیم به مردم عزیز خنج دهیم این است که با توجه به تخصصی که در حوزه‌ی انرژی داریم، به جد درحال پیگیری توسعه‌ی این صنعت در حوزه انتخابیه هستیم که یکی از آن‌ها ایجاد چنین کارخانه‌ای مجدداً در شهرستان خنج و این‌بار در فیلد گازی شانول بوده و همچنین تلاش‌هایی برای توسعه‌ی میادین گازی(از جمله ارم) در حوزه‌ شهرستان خنج در دستور کار قرار دارد.

 حسین‌زاده در نشست ویدئوکنفرانسی با وزیر نفت و مسئولین نفت‌وگاز کشور خواسته‌های خود را نیز مطرح کرده و بیان می دارد: چند نکته قابل اهمیت وجود دارد که بایستی به آن توجه شود. در ابتدا همانطور که خداراشکر در تفاهنامه‌ و قرارداد نیز ذکر شده، ۸۰ درصد از نیروهای کار بایستی بومی باشند که با مجوز فرمانداری و اداره کار انتظار داریم این امر محقق گردد. همچنین احداث نیروگاه‌های برق ۲۵ مگاواتی توربوشارژ جهت پیک سایی(حذف پیک) از دیگر خواسته‌های ما است و نیز در بحث محیط زیست، بایستی بجای حوضچه‌های تبخیر از سیستم تصفیه پساب استفاده شود که با توجه به وضعیت تنش آبی بتواند به آب کشاورزی کمک کند‌.

استفاده از ظرفیت‌‌ پیمانکاران بومی و انجام مراحل بیمه و مالیات در منطقه نیز از دیگر‌ خواسته‌های حسین‌زاده در این نشست بود‌‌ه است

 

لازم به ذکر است احداث ایستگاه تقویت فشار گازی هما با هدف نگهداشت، افزایش و تثبیت تولید گاز این میدان به‌منظور تأمین پایدار و تضمین خوراک پالایشگاه پارسیان در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی آغاز شده است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین