سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

اولین کویرنوردی لارستانی ها

 به همت گروه کوهنوردی ایراهستان برای نخستین بار در تاریخ ورزش لارستان برنامه مفرح و جذاب کویرنوردی به مرحله اجرا در آمد. کاظم یادگاری فرد سرپرست این برنامه جذاب چنین…

 به همت گروه کوهنوردی ایراهستان برای نخستین بار در تاریخ ورزش لارستان برنامه مفرح و جذاب کویرنوردی به مرحله اجرا در آمد. کاظم یادگاری فرد سرپرست این برنامه جذاب چنین بیان داشت : بيابان‌هاي ايران در استان يزد يكي از زيباترين منظره‌هاي اكوتوريستي دنيا به شمار مي آيند. تپه‌هاي ماسه‌اي يكي از فرآيند‌هاي مناطق بياباني است كه در اطراف شهر يزد با مساحتي در حدود ‌‌۳۰ هزار هكتار گسترش يافته است. سن تپه‌هاي ماسه‌اي اطراف شهر يزد كم تر از ‌‌۲ هزار سال برآورده شده كه ريشه در تاريخ فعاليت‌هاي انساني و به طور كلي بيابان زدايي انسان ساز داشته و حاصل استفاده‌ي بي‌رويه از گياهان توسط جوامع گذشته است. كويرهاي استان يزد، عبارتند از: سياه كوه، درانجير، ابركوه، زرين، مروست، دشت كوير ساغند، بهادران، الله آباد، توت، طاقستان و شهيديه. اين كويرها قابليت رواج گردشگري مناطق كويري را دارد.

   در ميان منابع متنوع جهانگردي در ايران، كوير نيز از جاذبه هاي خاص خود برخوردار است. خصوصا اين كه بعضي از كويرهاي ايران در نوع خود منحصر به فرد هستند و از جالب ترين مناظر و ديدني هاي دنيا محسوب مي شوند. گشت و گذار در ميان فضاهاي وسيعي كه نگاه را تا دوردست مي كشاند، غافل گير شدن در چشم انداز شن هاي روان و شوره زارهاي خشك و سوزان برای هر شخصی جذاب و دیدنی است . کویر زرین یزد با داشتن تپه های ماسه ای هلالی شکل ( برخان ها ) تپه های ماسه ای طولی ( سیف ها ) و موجهای ماسه ای ( ریپل مارک ها ) زیبایی خاصی را به این کویر داده است .
در این برنامه  ۱۹ نفر از کوهنوردان لارستان لارستان حضور داشتند :
۱ : کاظم یادگاری فرد  : سرپرست برنامه
۲ : استاد ابراهیم خرم بخت
۳ : حاج صادق مفید
۴ : حاج غلامعباس رضایی
۵ : احمد خضرایی
۶ : رضا حاجی زاده
۷ : عبدا.. آهسته
۸: رستم اکبری
۹ : محمد جواد زمانی
۱۰ : حمید محسن پور
۱۱ : دکتر محمد هادی معتمد
۱۲ : عبدالرضا علیشیر
۱۳ : مجید علیشیر
۱۴ : حسین برزکار
۱۵ :امیر حسین نصرالهی
۱۶ : علی رضا کهنسالی
۱۷ : فرشید خودرو
۱۸ : باقر عباس نژاد
۱۹ : نگهدار فصاحت
نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۷:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین