پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آیا نماینده مردم همگام با “گام دوم” انتصاب “نخبگان جوان” را مجددا در دفتر لارستان دنبال می نماید؟!

یکی از کاربران میلاد لارستان با ارسال یادداشتی در خصوص تغییرات آتی دفاتر نماینده مردم در لارستان به لزوم توجه مجدد به جوانگرایی در دفاتر تاکید نموده و از شخص…

یکی از کاربران میلاد لارستان با ارسال یادداشتی در خصوص تغییرات آتی دفاتر نماینده مردم در لارستان به لزوم توجه مجدد به جوانگرایی در دفاتر تاکید نموده و از شخص رئیس  دفتر نماینده مردم در لارستان  به عنوان الگویی مناسب در این خصوص نام برده است. وی در عین حال نگرانی خود را از روی کار آمدن افرادی پا به سن گذاشته در انتصابات آتی نماینده مردم در لارستان به عنوان بزرگترین شهرستان فارس  ابراز داشته و بیان می نماید این امر در راستای مطالبات گسترده مردمی مشکلاتی را دچار خواهد نمود. وی بیان می دارد بخشی از منویات رهبری در گام دوم انقلاب توجه به نیروی جوانی نخبگان در مقوله مسئولیت پذیری است، موضوعی که نماینده مردم نیز بر آن تاکید داشته است.

در این یادداشت که به صورت امضا محفوظ برای میلاد لارستان ارسال گردیده آمده است:

یکی از شعارها و وعده های نماینده جوان مردم، در ابتدای دوره نمایندگی، مطابق با منویات رهبری معظم انقلاب، استفاده از نخبگان جوان در فعالیت های مرتبط با حوزه نمایندگی بود تا روحی تازه در کالبد و ساختار دفاتر نمایندگی و نحوه پیگیری مطالبات مردمی دمیده شود. به حمدلله در همان ابتدا نمود عینی این رویکرد در دفتر لارستان نماینده مردم و با انتخاب مهندس علیشیر مشاهده گردید.

علیشیر به عنوان جوان نخبه مومن، موفق در حوزه کارآفرینی، پیگیر و با انگیزه، متواضع و فروتن، جدی و با پشتکار در انجام کار، آشنا به روال و سیستم¬های اداری منطقه ای، استانی و کشوری، در مدت مسئولتیش تقریباً بدون حاشیه، پیگیر موضوعات زیرساختی شهرستان و خدمتگذاری بی منت برای شهروندان بود. همین منش و رفتار موجب شد تا در این مدت نسبتاً کوتاه از وی چهره ای توانا و موثر در اداره دفتر نماینده مردم در اذهان عمومی بسازد.  اگرچه تنها بخشی از خصلت های فوق به عنوان شاخص های فردی وی می تواند به شمار آید اما اکثریت موارد به روحیه جوانی و هوش نخبگی وابسته است که در بسیاری از جوانان این دیار می توان شاهد بود

گستردگی و پهناوری حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز ، خصوصاً پهنه جغرافیایی تحت پوشش دفتر لارستان و مطالبات فراوان مردم این خطه – همانگونه که نماینده مردم نیز بدان اشاره داشته-  ضرورت حضور نیروهایی با انگیزه و پر انرژی، پیگیر، مطلع و آگاه، و با داشتن روحیه جهادی در کنار نماینده محترم بعنوان بازوان اجرائی وی را دوچندان می کند؛ افرادی که به قوانین و سیاست گزاری های روز کشور اشراف داشته و علاوه بر حضور در دفتر نماینده، در مرکز استان و پایتخت نیز رایزنی ها و پیگیری های لازم را انجام دهند و در راستای توسعه منطقه همگام و دوشادوش نماینده فعالیت موثر کنند؛ نه اينكه تنها در دفتر شهرستانی نشسته و صرفاً نقش یک رابط را ایفا کنند.

انتشار خبر تغییر در دفاتر منطقه ای نماینده و نگرانی از احتمال تغییر مسئول دفتر لارستان، برخی نخبگان شهرستان را دچار این شائبه نموده که آیا نماینده محترم خلاف وعده هاي اوليه پيرامون بها دادن به جوانان، بنا دارد از نیروهای خسته و پا به سن گذاشته  برای این مسئولیت خطیر استفاده کند؟!

تغییرات مدنظر نماینده مردم در دفاتر شهرستانی اگرچه قابل احترام بوده و جزو اختیارات ذاتی وی است اما نحوه تغییر، تفکرات و روحیه فردی که جایگزین خواهد شد، (در این برهه حساس فعلی منطقه و شرایطی که لازم است برای رفع کمبودها و نیازمندی های زیرساختی منطقه، انرژی و زمان زیادی صرف شود)، این سوال را مطرح می کند که با وجود حضور علیشیرِ جوان، مقبول نخبگان و عامه مردم شهرستان، توانمند در برقراری و تعامل روابط موثر با مدیران رده بالای کشور(که نمود عینی آن در حضور معاون بین الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در لارستان شاهد بوده ایم) در دفتر شهرستان لارستان، آیا فردی پیگیر تر، با انگیزه تر، دارای قابلیت ها و توانمندی های بالاتری مدنظر جناب حسین زاده است؟

یقیناً در جایگاه مسئول دفتری بزرگترین شهرستان فارس، انتخاب فردی با قابلیت های کمتر موجب وارد آمدن ضربه ای دیگر بر تن رنجور شهرستان لارستان است. بدیهی است بیان این مطالب به هیچ وجه به معنای دخالت در تصمیمات نماینده محترم مردم در نصب و عزل مسئول دفتر نبوده و بی شک استقلال در تصمیم گیری وی کاملا قابل احترام است.

خدمات شخص علیشیر در دوران حضور در دفتر نماینده، در بسياري از امور خصوصاً در بحث استقلال مجتمع آموزش عالی لارستان، پیگیری استقرار برج فناوری و تبدیل لارستان به هاب صادراتی محصولات دانش بنیان، پيگيري ویژه در موضوع كارگوي فرودگاه بین المللی لارستان، کمک به رونق محلات و بافتهای فرسوده شهر لار، پیگیری جهت تکمیل ساخت سالن تنیس لارستان، پیگیری مشکلات مناطق محروم روستایی دور از نظر نیست و بی شک این روحیه مطالبه گری در بسیاری از جوانان نخبه لارستان می توان یافت.

در پایان یادآور شوم باید از حضور چنین افراد تحصیل کرده و نخبه، با ارتباطات قوی کشوری و روحیه جنگندگی در حل مطالبات و مشکلات مردمی و مشتاق به آبادانی منطقه به نحو احسن استفاده نمود تا لااقل بخشی از منویات رهبری معظم در تحقق گام دوم انقلاب در لارستان عملی شود؛ گام دومی که نماینده محترم مردم در سخنان اخیرشان در نماز جمعه مردادماه ۱۴۰۰ در شهر لار در اجرایی نمودن آن تاکید و نگاه ویژه داشتند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

6 Responses to “آیا نماینده مردم همگام با “گام دوم” انتصاب “نخبگان جوان” را مجددا در دفتر لارستان دنبال می نماید؟!”

  1. لاری. از سر دلسوزی گفت:

    در لارستان افراد نخبه جوان زیاد هستند. وباید مطابق نظر نماینده محترم. فرصت به دیگران هم. داده شود

  2. محمد جعفر .ي گفت:

    اقاي دكتر حسين زاده سلام. خداقوت. در طي اين يك سال گذشته چند بار به دفتر لار تشريف اوردين؟ چند بار مشكلات مردم لار پيگيري شد؟ اين همه كارگروه زدين و اولش همه تشكر كه قراره از نظراتشون استفاده شه ؛ چند بار باهاشون جلسه گذاشتين؟ چندبار از نظراتشون استفاده كردين؟ دكتر مصيب عليشير كم كسي نيست. شما كه حوزه اتون ماشالله نفت هست يه پرس و جو از انجمن مهندسين نفت ايران ؛ موسسات پژوهشي نفتي ؛ معاونت فناوري رياست جمهوري تا وزارت خارجه يه پرس و جو كنين تا معرفيشون كنن و كاراشون رو ببينين. ايشون شركت و منفعت شخصي خودش رو كه ميتونست با ميليارد ها تومن همراه باشه رها كرد اومد لار ؛ فقط چون دلش براي اين مردم مي تپيد اما شما چندبار از نظرات ايشون براي خود لار استفاده كردين؟ اقاي دكتر شما نماينده جوان و پرتلاشي هستين اما گاهي اوقات ميتونين خيلي بهتر عمل كنين. همه ما اهل يك منطقه و يك آب و خاكيم اما همدلي در منطقه در زمان شما كمرنگ تر شده. از نخبگان جوان منطقه استفاده كنين ؛ همه مشاورين و نزديكان شما گراشي هستن . با اين ديدگاه كه نميشه منطقه رو به سمت پيشرفت برد. اقاي جعفر يوسفي رو اوردين لار ؛ هزاران بار انتقادات و مشكلات رو به گوششون رسونديم تا به اطلاع شما برسونن. اگر به اطلاع شما نرسوندن كه حتما باهاشون برخورد شه؛ اگرم رسوندن و هيچ اهميتي نداشته ؛ ماجرا متفاوته.

  3. لاری معلم گفت:

    درابتدای کار نماینده گراشی خوب بود اما کم کم بیشتر مشاورین گراشی اطراف ایشان. را گرفته اند قطعا با این روش. نوبت به لار. اوز. وخنج نمی رسد. آقای حسین‌زاده. بیشتر مواظب اطرافیان خود باشند

  4. خداداد گفت:

    سلام
    آگاه باشید
    حسین زاده به علیشیر به چشم رقیب آتی خود می نگرد.انتصاب وی به عنوان مسئول دفتر بالاجبار بود و حال نیز پروژه حذف علیشیر و گماشتن ر-ب (عضو پیشین شورای لار) را در سر دارد.
    بی اعتنایی دوساله به دفتر لار و شخص علیشیر ، گماشن یوسفی گراشی در دفتر لار برای نظارت بر علیشیر و هزاران اقدام دیگر همه برای تبدیل علیشیر به مهره سوخته بود .

  5. تایید کارهای. نماینده مجلس گفت:

    تعویض افراد در یک سمت کار درستی. است باید سالانه افراد دفتر. ایشان عوض شوند هرکس دایمی شد. ایجاد مشکل میکند برای. مردم. احسنت کارشان. درست. می باشد

  6. ناشناس گفت:

    در وادی عشق جز نکو را نکشند روبه صفتان زشت خو را نکشند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین