دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

تشييع پيکر حجت الاسلام والمسلمين اديب لاري ؛ فردا در شيراز

 پیکر حجت الاسلام والمسلمین ادیب لاری ؛ فردا در شیراز تشیع می شود . جامعه روحانیت شیراز ضمن تسلیت درگذشت عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین ادیب لاری، ضمن اعلام زمان…

 ادیب لاریپیکر حجت الاسلام والمسلمین ادیب لاری ؛ فردا در شیراز تشیع می شود . جامعه روحانیت شیراز ضمن تسلیت درگذشت عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین ادیب لاری، ضمن اعلام زمان و مکان تشییع و ترحیم آن فقید سعید، از عموم مردم قدرشناس برای شرکت در مراسم دعوت کرد.

در پیام جامعه روحانیت شیراز آمده است: عروج عالم ربانی و فقیه مجاهد حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ نعمت اله ادیب لاری از شاگردان و یاران حضرت امام خمینی(ره) و از اعضای موسس جامعه روحانیت شیراز موجی از تاسف و تاثر را در بین ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برانگیخت.
آن فقید سعید در طول دوران عمر پربرکتشان زحمات فراوانی در راه مکتب متعالی اسلام متحمل شدند که از جمله آن می‌توان به مبارزات ایشان علیه رژیم شاهنشاهی اشاره نمود و حتی مورد ترور منافقین قرار گرفته و آسیب دیدند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به تدریس علوم فقهی و اخلاقی در حوزه‌ علمیه شیراز پرداخته و حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) را تاسیس کرد که برخی از چهره های شناخته شده روحانیت استان از شاگردان آن عالم ربانی محسوب می شوند.
جامعه روحانیت شیراز این ضایعه مولمه را بمحضر صاحب شریعت حضرت امام عصر(عج)، مراجع عظام تقلید خاصه مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، ارادتمندان آن عالم وارسته، بیت شریف و بازماندگان بخصوص حجج اسلام حاج شیخ حسین ادیب و حاج شیخ علیرضا حدائق تسلیت گفته و از عموم مردم فهیم و قدرشناس شیراز دعوت می نماید در تشییع پیکر آن اسوه زهد و تقوی شرکت کنند.
مراسم تشییع فردا ساعت۹ از خیابان شهید دستغیب(ابتدای خیابان ۹ دی) به سمت حرم مطهرحضرت احمد بن موسی(ع) و همچنین مجلس ترحیم همانروز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مسجدالرجا سنگر چهل ساله ایشان شرکت برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین ادیب لاری از اعضای موسس جامعه روحانیت شیراز پس از تحمل یک دوره بیماری عصر دیروز بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب لاری در سال ۱۳۱۱ شمسی در لارستان به دنیا آمد و در طول دوران عمر پربرکتش اقدامات فراوانی در راه اسلام انجام داد که از جمله آن می‌توان به مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی اشاره کرد.

آن عالم ربانی از یکی از شاگردان امام خمینی(ره) بود.

 

منبع: واحد مرکزی خبر

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین