جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

زیرساخت‌های گردشگری در استان فارس فراهم شود

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان فارس گفت: تبلیغات و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، آموزش و صیانت از صنایع دستی و گردشگری می‌تواند یک نقطه عطف در زمینه گردشگری باشد که در…

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان فارس گفت: تبلیغات و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، آموزش و صیانت از صنایع دستی و گردشگری می‌تواند یک نقطه عطف در زمینه گردشگری باشد که در استان فارس باید مورد توجه قرار گیرد.

مصیب امیری اظهار کرد: استان فارس با ۲ هزار و ۸۰۰  اثر ثبت شده، ۳۰ اثر معنوی و ۴ اثر ثبت شده در جهان ظرفیت‌های بی‌نظیری در زمینه گردشگری دارد.

وی تصریح کرد: تعامل بین بخش خصوصی و دولتی و تشکیل کارگروه‌های مختلف در زمینه گردشگری، توسعه گردشگری را به همراه دارد و همه اینها از جمله اقداماتی است که در سازمان میراث فرهنگی فارس انجام شده است.

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: تبلیغات و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، آموزش و حفظ و صیانت از صنایع دستی و گردشگری می‌تواند یک نقطه عطف در زمینه گردشگری باشد که در استان فارس باید مورد توجه قرار گیرد.

 محمد سبوکی، فعال گردشگری نیز در این نشست اظهار کرد: امروزه صنعت گردشگری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بسیاری از کشورها درآمد خود را از این راه تامین می‌کنند.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس در زمینه‌های مختلف گردشگری گفت: باید مسئولان از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنند و به بخش خصوصی نیز کمک کنند تا در این عرصه فعالیت کند.

 سبوکی با اشاره به نقشه راه گردشگری استان فارس که در اردیبهشت ۸۷ همزمان با سفر مقام معظم رهبری ترسیم شده بود، افزود: استفاده از این نقشه و توجه به صنعت گردشگری می‌تواند درآمد استان فارس را از دیگر مقولات آزاد کند.

 این فعال گردشگری با اشاره به گردشگری مذهبی در فارس و به ویژه در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه استان فارس از لحاظ گردشگری بسیار مهم هستند و حضور اساتید گردشگری در این مکان‌ها می‌تواند در معرفی بهتر آن موثر باشد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین