جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تدارک برگزاری باشکوه جشن ولایت علوی در لارستان

میلاد لارستان: مدیر آستان مقدس امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان از برگزاری باشکوه جشن عید غدیرخم، عید الله اکبر در این حرم مطهر خبر داد. سیدیعقوب مصطفوی در گفتگو با…

میلاد لارستان: مدیر آستان مقدس امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان از برگزاری باشکوه جشن عید غدیرخم، عید الله اکبر در این حرم مطهر خبر داد. سیدیعقوب مصطفوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی میلاد لارستان؛ ضمن تبریک عید غدیر

و با اشاره به جایگاه واقعه غدیرخم در بین شیعیان، اظهار کرد: عید غدیر خم،  تجلی اراده خداوند و نقطه عطفی در تاریخ بشریت است، غدیری که یک مکان محدود نیست، بلکه بی‌منتها و جاودانه است.

وی در خصوص برنامه های پیش بینی شده جهت این ایام، افزود: آستان مقدس امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان به عنوان مرکز ثقل برنامه های فرهنگی مذهبی، جایگاه ویژه ای در سطح منطقه دارد و به همین دلیل، برنامه های مختلفی جهت این ایام در نظر گرفته شده است که می توان مهمترین آن را، مولودی خوانی و قصیده سرایی، تکریم از سادات، اهداء هدایا به نام های محمد و علی، اهداء هدایا به زوج های جوانی که در عیدغدیرخم مراسم خود را برگزار کنند، نورافشانی و غیره اشاره کرد.

مدیر امامزاده میرعلی(ع) لارستان اضافه کرد: از ابتدای دهه ولایت نیز، حجه الاسلام و المسلمین خادمی از وعاظ اهل قم، در باب اهل بیت(ع) و واقعه عظیم و تاریخی غدیر سخنرانی داشته اند و همچنین در شب عید، حاج مهدی زارع از اساتید دانشگاه به واکاوی غدیر و شناساندن این حقیقت تاریخی خواهد پرداخت.

وی به انجام ثبت نام مسابقه قرآن مرحله شهرستان که از ۱۵ مهرماه آغاز شده و تا ۱۵ آبان ادامه دارد، تصریح کرد: این مسابقات در رشته های حفظ، ترتیل و قرائت برگزار خواهد شد که، علاقمندان می توانند همه روزه جهت ثبت نام به دفتر آستان مقدس مراجعه نمایند.

لازم بذکر است، برنامه های مشابهی نیز در جای جای لارستان بزرگ در این ایام در حال برگزاری است و در آستانه این عید بزرگ، بازار پخش شربت و شیرینی در کوچه ها و خیابان های لارستان و همچنین آذین بندی مساجد پر رونق است.

یادآوری می گردد، در عصر روز عید غدیرخم (۲۱ مهرماه)، مراسم بازسازی این واقعه عظیم، رأس ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در جوار دارالرحمه جدید شهر لار برگزار می شود.

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین