پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

مصاحبه با سرمايه گذار موفق جویمی

كامبيز قائدي اگر زير ساخت ها جهت سرمايه گذاري در لارستان مهيا شود مي توانيم شاهد شكوفاهي و تبديل شهرستان به يك قطب صنعتي باشيم. كامبيز قائدي از جمله علاقه…

كامبيز قائدي اگر زير ساخت ها جهت سرمايه گذاري در لارستان مهيا شود مي توانيم شاهد شكوفاهي و تبديل شهرستان به يك قطب صنعتي باشيم. كامبيز قائدي از جمله علاقه منداني است كه طي دو سال اخير

بدون تكيه بر منابع بانكي اقدام به سرمايه گذاري و اجراي طرح مزرعه مرغ تخمگذار در منطقه احمدمحمودي از توابع بخش جويم كرده و موفق شده يكي از مجهزترين پروژه هاي جنوب كشور را به اجرا در آورد.

براساس اطلاعات واصله از جهاد كشاورزي لارستان اين سرمايه گذار با تلاش هاي بي وقفه مي كوشد با ايجاد طرح هاي اشتغالزا زادگاه خود را به يكي از مناطق مهم صنايع كشاورزي تبديل كند كه اين امر علاوه بر جلب رضايت مسئولان بخش كشاورزي موجب تشويق ساير سرمايه داران منطقه خواهد بود .

اخيراً نجيب زاده معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان و  هوشمند معاون سازمان و مدير جهاد كشاورزي شهرستان طي سفرهاي جداگانه از محل اجراي اين طرح  بازديد به عمل آورده و سرمايه گذار يادشده را تشويق و ترغيب به ادامه كار كرده اند . ميلاد لارستان مصاحبه اي با اين جوان زحمت كش و خلاق در امر سرمايه گذاري انجام داده است كه به اطلاع خوانندگان عزيز مي رساند .

•    لطفاً خودتان را معرفي كنيد :
كامبيز قائدي متولد ۱۳۴۳ در روستاي احمدمحمودي از توابع بخش جويم لارستان هستم .
طي بيست و پنج سال گذشته به اتفاق ساير اعضاي خانواده مقيم كشور امارات متحده عربي بوده و در آنجا در امر صادرات و واردات لاستيك فعاليت تجاري داشتيم . طي دو سه سال گذشته نيز تصميم گرفتيم جهت خدمت به منطقه خودمان و به خصوص توسعه اشتغالزايي بخشي از سرمايه را به لارستان انتقال داده و در زمينه مرغ تخمگذار فعاليت كنيم .

•    آيا آشنايي قبلي و اطلاعاتي در مورد مزرعه مرغ تخمگذار داشتيد ؟
طبيعي است كه هر سرمايه گذار قبل از شروع به كار مطالعات دقيقي انجام دهد . بنده نيز مدتها در اين زمينه به كسب اطلاعات پرداختم و حتي توجه به اينكه منطقه يك ناحيه بكر و عاري از بيماري ها است و از سويي آگاهي از نوسانات زياد قيمت و وضعيت نامناسب و بي ثباتي بازار نيز مورد توجه قرار دادم با اين حال نتيجه گيري نهايي اين بود كه سرمايه گذاري قابل توجيه است . لذا شروع به كار كردم .

•    اگر ممكن است ميزان سرمايه گذاري خود را نيز بيان بفرماييد :
تاكنون ۷۲ ميليارد ريال سرمايه گذاري ثابت و ۲۱ ميليارد ريال سرمايه در گردش صرف اين كار شده است .

چه مقدار از تسهيلات بانكي استفاده كرده ايد ؟
بنده حتي يك ريال از منابع بانكي استفاده نكرده ام و هرآنچه هزينه شده سرمايه شخصي خودم بوده است .

لطفاً در مورد طرح توضيح دهيد
پروژه مزرعه مرغ تخمگذار باليكا در زميني با مساحت شانزده هزار مترمربع به اجرا درآمده است . ظرفيت طرح ۱۲۰۰۰۰ قطعه و توليد روزانه هفت تن تخم مرغ مي باشد .

تمام تجهيزات داخل سالن شامل قفسه ها ، دان خوري ، آبخوري ، سيستم تهويه و آپشنهاي تعبيه شده شامل Eggstoper ، Shoker ، ناخن گير و سيستم روشنايي با قابليت تغيير ارتفاع و تابلوهاي فرمان مركزي توسط شركت rulli ايتاليا و به صورت كاملاً مكانيزه تهيه و نصب شده است.

واحد آب شيرين كن با توليد روزانه ۱۵۰ مترمكعب آب با كيفيت مناسب و سيستم جمع آوري و بسته بندي محصول به صورت مدرن با دستگاه moba ساخت كشور هلند است .

سيستم توليد خوراك و دان شامل انتقال ، باسكول ، آسياب و ميكسر كاملاً مكانيزه و بدون دخالت كارگر با توليد ۲۵ تن در روز . واحد برق شمال سيستم STOPLIZER و ژنراتورهاي صنعتي و تابلوي Emrgency و بانك خازن جهت توليد ولتاژ برق مناسب ، همه سيستم ها از بهترين نوع موجود تهيه و نصب شده است .

تاكنون چه مقدار اشتغالزايي براي مردم منطقه در پي داشته است و محصول توليدي به كدام شهرستانها صادر مي كنيد ؟
۲۳ نفر تمام وقت مشغول به كار هستند و اگر چه فعاليت توليدي ما به تازگي شروع شده است ليكن شهرستانهاي شيراز ، جهرم ، خنج ، فسا ، داراب ، لارستان،گراش ، بستك و بندرعباس از جمله مناطقي است كه محصول به آنجا صادر مي كنيم .

•    اطلاع داريد كه در منطقه لارستان سرمايه دار فراوان داريم ، به نظر شما چرا رغبتي به سرمايه گذاري در زادگاه خودشان نشان نمي دهند .

•    واقعيت امر را بخواهيد بسياري از سرمايه داران علاقمند به سرمايه گذاري در لارستان هستند اما بايستي زيرساخت ها از قبيل برق ، آب و غيره مهيا شود به عنوان مثال همين نوسانات برق كه به نظر بسياري از مردم عادي است در طول يك ماه گذشته به دو دستگاه ما آسيب جدي وارد كرد .
اين مسايل بايستي برطرف شود تا سرمايه گذار نگراني و دغدغه نداشته باشد .

•    براي آينده چه برنامه اي داريد ؟
توسعه اين واحد و تبديل آن به عنوان مزرعه توليد محصول با كيفيت و همچنين راه اندازي كمپوست و احداث كارخانه توليد كارتن از برنامه هاي آينده مي باشد . اميدوارم با همكاري مسئولان شهرستان و استان بتوانم هدف مقدسي كه به دنبال آن هستم و آن اشتغال براي نيروي كار منطقه است تحقق يابد .

•    آرزوي بزرگ شما چيست ؟
اينكه شاهد شكوفايي و تبديل لارستان بزرگ به قطب صنعتي كشور باشيم كه البته چنانچه زيرساخت ها مهيا شود اين امر محقق خواهد شد .

•    و كلام آخر
لازم مي دانم از  فرماندار،  مدير جهاد كشاورزي ،  صديقي رئيس سابق اداره امور آبفاي لارستان كه ان شاالله به زودي سلامت خودشان را باز يابند و ساير مسئولان كه از هرگونه همكاري دريغ نورزيدند تشكر و سپاسگزاري نمايم .

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین