چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

طرح از بین بردن جوندگان در روستاهای اوز اجرا شد

طرح از بین بردن جوندگان با هدف مقابله با بیماری سالک روستایی در روستاهای بخش اوز شهرستان لارستان اجرا شد.مسئول مرکز بهداشتی، درمانی شماره یک اوز گفت: این طرح از…

طرح از بین بردن جوندگان با هدف مقابله با بیماری سالک روستایی در روستاهای بخش اوز شهرستان لارستان اجرا شد.مسئول مرکز بهداشتی، درمانی شماره یک اوز گفت: این طرح از سال ۱۳۸۶ در لارستان شروع شده و از همان سال نیز در بخش اوز اجرا شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ رضا فرخ پور در مصاحبه با ایرنا افزود: در سال های پیشین سالی دوبار و سه بار این طرح اجرا می شد ولی از سال۱۳۹۲ به بعد فقط سالی یک بار اجرا می شود.

وی گفت: در سال ۱۳۸۶ که طرح در منطقه آغاز شد تعداد بیماران مبتلا به سالک در روستاهای منطقه بسیار بالا و رقمی برابر با ۹۳ مورد را نشان می داد اما پس از اجرای طرح و معدوم کردن جونده ها در سال ۹۳ تعداد این بیماری ها در سطح روستاها به ۸ مورد کاهش یافت.

فرخ پور با بیان این که اجرای این طرح توسط مرکز بهداشتی و درمانی شماره یک با همکاری بخشداری صورت گرفت افزود: هزینه ای معادل ۲۵ میلیون ریال صرف آن شده است که از محل اعتبارات بخشداری اوز تامین شده است.

مسئول مرکز بهداشتی و درمانی شماره یک اوز اظهار داشت که در این طرح یکهزار و ۲۳۵ لانه جوندگان طعمه گذاری شد و در شهر اوز نیز معدوم کردن سگ های ولگرد که ناقل بیماری های مسری و سالک شهری یا خشک هستند با همکاری شهرداری اوز انجام می شود.

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین