دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

آقاي استاندار به نظر شما راه‌آهن شيراز – جهرم – لار – بندرعباس واجب‌تر نبود؟!

در خبرها آمده بود آقاي استاندار در جلسه شوراي اداري استان فارس كه با حضور دكتر  اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور  مسأله اتصال لامرد به دريا و راه‌آهن لامرد…

در خبرها آمده بود آقاي استاندار در جلسه شوراي اداري استان فارس كه با حضور دكتر  اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور  مسأله اتصال لامرد به دريا و راه‌آهن لامرد را مطرح كرده بود و براي لامرد سنگ تمام گذاشت. پرسش اين است، آيا راه‌آهن شيراز – جهرم – لار – بندرعباس كه دو

استان فارس و هرمزگان را به هم متصل نموده و استان فارس را به راه‌آهن سراسري بافق بندرعباس وصل مي‌نمايد و از شهرهاي شيراز، جهرم  و لار مي‌گذرد  مهم‌تر از راه‌آهن شيراز به لامرد نيست؟

در اين مسير علاوه بر آماده شدن قسمتي از مسيرها براي ريل گذاري ،‌با حدود ۱۳۰ كيلومتر ريل گزاري از لار به زاهدمحمود، بزرگترين شهرستان استان فارس به استان هرمزگان متصل مي‌شود و بازگشت  لارستان به مسير تجارت سابق كه شخص جنابعالي بارها تكرار كرده‌ايد ميسر مي‌گردد و آرزوي ديرينه مردم تأمين مي‌شود .

از نظر صنعت، لارستان پس از شيراز با داشتن بالاترين شهركهاي صنعتي و واحد صنايع، اولين شهر صنعتي پس از مركز استان است كه آن نيز مي‌تواند عامل مهمي براي صادرات باشد.

آقاي استاندار؛ ما مخالف پيشرفت لامرد يا شهرستان‌هاي ديگر منفك شده از لارستان يا شهرستان‌هاي ديگر استان  فارس نيستيم، اما اين  به معني «كه مي ‌خورند حريفان من نظاره مي‌كنم» نباشد چرا همه جوانب را در نظر نمي‌گيريد و يكطرفه با سرعت حركت مي‌نماييد؟

بايد توجه داشته باشيد اگر زماني مي‌شد يكطرفه حركت كرد، اكنون با گسترش رسانه‌ها و بيداري مردم اين جريان كمتر ميسّر مي‌شود.

آقاي استاندار شما درسفرهاي شهرستاني، خود را لارستاني قلمداد مي‌فرماييد، بهتر است اين مهم را در عمل نشان دهيد تا دعاي خير مردم بدرقه راهتان باشد.

در مورد اتصال لامرد به دريا كه به نام اتصال فارس به دريا نامگذاري شده و تأكيد استاندار بر اين بوده توسعه‌ي اين استان در گرو اين اتصال است در گذشته به دقت مسأله مورد بررسي قرار گرفته و در ميلاد لارستان چاپ شده است. لذا از تكرار صرف نظر مي‌كنيم.

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین