جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

مدیریت زنجیره تامین سبز به قلم استاد لارستانی

تا زمانی که گرم شدن کره زمین، ضروری‌ترین مقوله از نگاه بشر محسوب گردد، آموزش عموم مردم در چگونگی رسیدن به محیط سبز از اهمیت بسزایی برخورداراست. مضاف بر اینکه،…

تا زمانی که گرم شدن کره زمین، ضروری‌ترین مقوله از نگاه بشر محسوب گردد، آموزش عموم مردم در چگونگی رسیدن به محیط سبز از اهمیت بسزایی برخورداراست. مضاف بر اینکه، این اقدام نه تنها برای تولید محصول سبز یا مدیریت و کنترل کل زنجیره تأمین تحت رهنمون‌های سبز ضروری است، بلکه الگوی

رفتاری استفاده از مواد و محصولات مصرف شده به نحو مطلوب نیز محسوب می‌گردد.  غلبه بر چنین مقوله‌های در هم تنیده و پیچیده‌ای از قبیل “۴R” (زدودن، طراحی مجدد، باز تولید، و مصرف مجدد) مستلزم استفاده از روش‌های علمی و تحلیلی بیشتری از جانب صنعتگران است.

بر این اساس به همت دکترامیر مهاجری استاد لارستانی حوزه مهندسی صنایع کتاب “مدیریت تامین زنجیره سبز” ترجمه شده که موضوعات فوق را به خوبی مدنظر داده است. هدف این کتاب،  پرداختن به این گونه موضوعات است و روش تولید را در طول چرخه عمر محصول به منظور تضمین رسیدن به اهداف اقتصادی و زیست محیطی، گام به گام طی می‌کند و توسعه مدیریت اطلاعات محصول سبز و سیستم‌های بازیابی برای تسهیل در امر ارزیابی و ترویج چرخه عمر محصول سبز را پوشش می‌دهد.

کتاب حاضر برای دانشجویان دوره‌های لیسانس، فوق لیسانس و دکتری رشته‌های مهندسی و مدیریت نگاشته شده است. مطالب این کتاب در دوازده فصل تنظیم شده است که در چهار بخش کلی با عناوین “پیشینه و مفاهیم بنیادی” ، “فناوری‌های مهندسی سبز”، “مدیریت زنجیره ارزش سبز”، و “سیستم‌های مدیریت اطلاعات سبز” گنجانده می‌شوند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین