پنج شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۴ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

از هشدار به سعودیها تا توجه به نخبگان در نماز جمعه لار

میلاد لارستان: امام جمعه لار با بیان اینکه حکم اعدام “شیخ النمر” غیرعادلانه و غیرشرعی است، گفت: صدور این حکم بهانه ای برای اختلاف افکنی در جهان اسلام است. به…

http://ts1.mm.bing.net/th?&id=HN.608051744631687787&w=300&h=300&c=0&pid=1.9&rs=0&p=0میلاد لارستان: امام جمعه لار با بیان اینکه حکم اعدام “شیخ النمر” غیرعادلانه و غیرشرعی است، گفت: صدور این حکم بهانه ای برای اختلاف افکنی در جهان اسلام است. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ حجه الاسلام و المسلمین سیدمجتبی نوربخش در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار

با اشاره به اینکه، در جهان اسلام، وجود علما مانند خورشید می درخشد با ذکر روایتی از پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: هرمومنی که ساعتی را پیش یک عالمی بنشیند، خداوند متعال ندا می دهد؛ «کنار دوست من نشستی و قسم به عزت و جلال خودم من تو را در بهشت با این عالم همنشین قرار می دهم.»

وی با قرائت حدیثی دیگر از حضرت محمد(ص)، افزود: آن حضرت فرمودند: «اینکه انسان به دیدار علما برود، پیش من از ۷۰ طواف دور خانه خدا ارزشمندتر است»

امام جمعه لار با ابراز خرسندی از حضور چند روزه مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در منطقه لارستان تصریح کرد: آیت الله نوری همدانی، فقط مراکز استان را برای مسافرت انتخاب می کنند و در کمتر شهرستانی حضور می یابند و پذیرفتن دعوت مردم ولایی، شهیدپرور و پیرور امام و رهبری لارستان از سمت ایشان، نشانه اهمیت موضوع است.

وی با تقدیر از میزبانی خوب مردم تشیع و تسنن و مسئولین فارس و لارستان بزرگ از این مرجع عالی قدر، خاطر نشان کرد: در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی در علما و مردم تشیع و تسنن وحدت تحسین برانگیز و بی نظیری مشاهده شد که جای شکرگذاری دارد.

حجه الاسلام نوربخش با بیان اینکه وجود علما مایه برکت و تحول است، اضافه کرد: حضور یک عالم باعث برکت معنوی می شود و به خاطر حسن توجه ایشان به منطقه لارستان تقدیر و تشکر می کنیم.

وی با عرض تسلیت به رهبر انقلاب و مردم ایران در پی درگذشت حضرت آیت الله مهدوی کنی، عنوان کرد: آیت الله مهدوی کنی از یاران صدیق امام، انقلاب و رهبری بودند و همه ما باید پیرور خط علمای راستین و شهدای عزیز باشیم.

امام جمعه لار با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و با تقدیر از مسئولین ورزشی استان و لارستان به جهت برگزاری همایش تجلیل از قهرمانان، اذعان کرد: برپایی چنین جلساتی باعث دلگرمی جوانان به ورزش و تلاش برای کسب مقام های ورزشی می شود.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان، گفت: در این دیدار تأکید رهبری بر عدم تکیه بر تک محصولی یا همان فرآورده های نفتی بود و با توجه به توصیه ایشان بر استفاده از ثروت ها و سرمایه های انسانی نخبگان و طبیعت غنی ایران برای تبدیل و تکامل بهره برد.

حجه الاسلام نوربخش با تأکید بر جوانان بر حضور موثر در فعالیت های اجتماعی، خاطر نشان کرد: باید از استعداد بالقوه و بالفعل جوانان در همه عرصه ها، حسن استفاده بشود.

وی با اشاره به ایام پیش و روی سوگواری محرم، به مردم و مسئولین شهری توصیه کرد: باید تمام کوچه ها و معابر در این ایام سیاه پوش شود و شهرداری لار نیز با نصب پرچم ها وبیرق ها خیابان ها را تزئین کند.

خطیب جمعه لار با بیان اینکه هرکس در راه امام حسین(ع) قدمی بردارد ثواب آن نوشته می شود، افزود: هیأت مذهبی در اجرای سینه زنی ها و عزاداری ها با برپایی مجلس عزای آن بزرگوار، در راه ترویج فرهنگ عاشورایی حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه عزاداری باید یکی از قسمت های زندگی ما باشد، اضافه کرد: همه آنچه ما به آن دست یافته ایم و داریم از برکت ائمه و خون سیدالشهدا(ع) است.

حجه الاسلام نوربخش با محکوم کردن حکم جاهلانه اعدام “شیخ النمر” تصریح کرد: علما بصیر اهل تسنن و تشیع منطقه لارستان و جنوب فارس با امضای طوماری، این حکم اعدام را غیرعادلانه و غیرشرعی اعلام کردند و آن را حربه ای برای از بین بردن وحدت تشیع و تسنن دانستند و این کار برای منطقه لارستان مایه افتخار است.

وی با هشدار به سعودی ها و برپاکنندگان فتنه اختلاف در جهان اسلام، گفت: ما مسلمانان با قاطعیت اعلام می کنیم که باید حکم شیخ النمر باید لغو گردد.

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین