یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

هفته سوم آبان ماه 1398 -شماره 631 (سخني چند در خصوص حوادث اخير)

آقاي اكبر نجيب‌زاده يكي از كارشناسان قديمي وزارت كشور كه سابقه ۲۷ سال خدمت در فرمانداري لارستان، فسا، بندرلنگه، قير و كارزين، خنج در پرونده خود دارد و در حال…

آقاي اكبر نجيب‌زاده يكي از كارشناسان قديمي وزارت كشور كه سابقه ۲۷ سال خدمت در فرمانداري لارستان، فسا، بندرلنگه، قير و كارزين، خنج در پرونده خود دارد و در حال حاضر به عنوان كارشناس هماهنگي در امور اقتصادي در استانداري فارس مشغول خدمت مي‌باشد و قطعاً يكي از دلسوزان منطقه لارستان محسوب مي‌شود.
مقاله زير را جهت هفته‌نامه ميلاد لارستان ارسال فرموده‌اند كه ضمن سپاسگزاري از نامبرده جهت اطلاع عموم درج مي‌شود.
با توجه به شنیده هایی كه به نظر مي رسد به واقعيت نزديك است، با بازگشت بخشهاي اوز و  بيرم به پيكره لارستان و البته با ارتقا بخش گراش به شهرستان و تشكيل شهرستاني جديد در۱۵ کیلومتری  مركز شهرستان لارستان بحث تقسيمات كشوري در منطقه حل و فصل گرديد و اما نكاتي چند در خصوص حوادث اخير :
۱٫   بدون ترديد وجود پرخير و بركت حضرت آيت الله العظمي آيت اللهي موهبتي است براي لارستان و اگر نبود تدبير ، درايت و حمايت هاي معظم له از مردم قطعا و بدون ترديد مسئله تقسيمات در لارستان با مشكل مواجه مي شد.
۲٫   مردم لارستان نشان دادند هر زمان احساس كنند حقي از آنها ضايع شده است اختلاف جزيي را كنار می گذارندو متحد و منسجم جهت احقاق حق خود تلاش مي كنند .اميدوارم مسئولين استاني و كشوري در تصميم گيري هايي از اين قبيل اين امر مهم را مد نظر قرار دهند .
۳٫   حضور پرشور و گسترده مردم در راهپيمايي هاي روز قدس و ۲۲ بهمن نشان داد كه مردم عزيز و غيور لارستان همواره پشتيبان نظام مقدس جمهوري اسلامي و ولايت مطلقه فقيه هستند و مسائلي از اين قبيل خللي در عزم و اراده اين مردم در تبعيت از ولي فقيه و حمايت از دولت به وجود نمي آورد .
۴٫   با لطف دولت خدمتگزار بخش گراش به شهرستان ارتقا پيدا كرد  . اما مردم محترم گراش بايستي به اين نكته نيز واقف باشند كه در كمتر از ۱۶ سال گراش ابتدا به بخش و بعد به شهرستان ارتقا پيدا كرد و اين در حالي است كه بخشهايي در استان و كشور وجود دارند كه سابقه تاسيس بخشداري و موقعيت آنها به مراتب بيشتر و بهتر از گراش است. اماعليرغم درخواست اهالي آن بخشها و پيگيري مسئولين تاكنون ارتقا پيدا نكرده اند كه از اين بابت اهالي محترم گراش بايستي قدردان دولت بوده و از مسئولينی كه در جهت ارتقا بخش گراش تلاش نموده اند تقدير و تشكر نمايند .
۵٫   متاسفانه تعدادي افراد بدخواه و مغرض چنين وانمود و تبليغ مي كنند كه مردم مركز شهرستان مخالف پيشرفت و ارتقا ديگر مناطق لارستان هستند كه اين ظلمي است به مردم   لارستان بخصوص مردم مركز لارستان. واقعيت هاي موجود غير از آن چيزي است كه تبليغ مي شود . در طي كمتر از سي سال اخير بخشهاي لامرد و خنج از لارستان جدا شد  و به شهرستان ارتقا پيدا كرد و مردم لار نه تنها اعتراضي نکردند بلكه در جريان افتتاح فرمانداري خنج تعدادي از معتمدين و مسئولين لارستان نیز در  مراسم شركت  کردند و به مردم محترم و خونگرم خنج بابت ارتقا تبريك نيز گفتند مضافا اينكه ارتقا بخش خنج زماني صورت گرفت كه استاندار و نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي لاري بودند .  در جريانات اخير نيز عليرغم اينكه اشكالاتي به ارتقا بخش گراش وارد است حضرت آيت الله العظمي آيت اللهي با بزرگواري با ارتقا بخش گراش مخالفت نكردند و مردم ولايتمدار نيز با تبعيت از ايشان  نسبت  به اين امر مخالفت ننمودند . بلکه اعتراض مردم به سبب الحاق بخشهاي اوز و بيرم به گراش بود 
و سخن آخر اينكه :
مردم لار و گراش ساليان سال با اخوت و برادري در كنار هم زندگي خوب و خوشي دااشته اند .اميدوارم اختلاف به وجود آمده كه سطحي و زود گذر است  به اين اخوت و برادري لطمه نزند

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین