یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

هفته چهارم آبان ماه 1398 -شماره 632 (كار بعدي و مسئوليت همگاني)

از همه دست‌اندركاران عزيز لاري و لارستاني كه در مدت ۹ ماه با جديت تمام براي احقاق حق خود و بازگرداندن اوز و بيرم به پيكره لارستان بزرگ سعي و…

از همه دست‌اندركاران عزيز لاري و لارستاني كه در مدت ۹ ماه با جديت تمام براي احقاق حق خود و بازگرداندن اوز و بيرم به پيكره لارستان بزرگ سعي و تلاش نمودند بويژه حضرت آيت‌الله آيت‌اللهي و مسئولين شهرستان و جناب آقاي بروجردي و جناب آقاي مرتضوي كه حقايق را از نزديك مشاهده كردند و پيگيري‌هاي لازم را انجام دادند كمال سپاسگزاري و تشكر را داريم پاداش همه عزيزان با ايزد منان.
اينك كه اين مشكل مهم حل گرديده لازم است مردم  شريف و شهيدپرور لارستان به نكاتي چند توجه خاص مبذول دارند و بدانند ما در مقدمه راهيم تا تعالي منطقه و توسعه كامل آن گام‌هاي مهمتري بايد برداشت كه وحدت،  همراهي و همگامي عموم مناطق لارستان از اهم آن است و بدون همراهي و وحدت و انسجام به مقصود نخواهيم رسيد.
چنانكه مي‌دانيد  در اطلاعيه‌اي كه در تاريخ ۸۸/۱۲/۱۷ از سوي حضرات آيات آيت‌اللهي و موسوي لاري، مديريت حوزه علميه و شوراي شهر خطاب به جناب آقاي سيد صولت مرتضوي معاونت محترم سياسي وزارت كشور صادر شده بود ۳ نكته از معظم‌له درخواست نموده بودند كه شهرستان شدن چند بخش ديگر در بر داشت كه عين نامه منعكس مي‌گردد:
«همانگونه كه حضرتعالي مستحضريد قاطبه مردم لارستان در شهر لار و بخش‌هاي بيرم و اوز خواستار بازگشت اين دو بخش مهم به پيكره لارستان بودند و حضرتعالي نيز قول حتمي بازگشت را مبذول فرموديد اميدواريم دراسرع وقت با اين لطف و مرحمت، نشاط و آرامش را به پيكره‌ي لارستان برگردانيد.
مردم لار و لارستان منتظر تحقق دستور دولت مبني بر ارتقاي دانشكده پرستاري لار به دانشگاه علوم پزشكي لارستان در شهر لار توسط دولت خدمتگزار جناب آقاي دكتر احمدي‌نژاد هستند كه آن هم فقط با لطف شما با توجه به حساسيت‌هاي بسيار شديد مردم كه طي تماس تلفني خدمت جنابعالي مطرح گرديد محقق خواهد شد.
طوماري كه خواست مردم در ارتقاي لارستان بزرگ به استان مي‌باشد نيز حضوري تقديم مي‌گردد اميدواريم در صورت وجود عزم دولت و وزارت محترم كشور در ايجاد يك استان جديد در جنوب فارس اين درخواست منطقي مردم ولايتمدار لارستان در تشكيل استان لارستان و ارتقاء بخش‌هاي بيرم – اوز – جويم و بنارويه به شهرستان جامه عمل بپوشد.»
براي تحقق خواسته‌هاي بالا طبعاً نياز به يك همدلي، همراهي، همت بلند و توسعه تمام عيار است تا شرايط لازم محقق گردد به همين خاطر نكاتي چند متذكر مي‌شويم.
 ۱-توسعه زيرساخت‌ها و رفع نيازهاي منطقه در همه ابعاد اعم از آموزش عالي – صنعت – كشاورزي و… طبعاً براي تحقق چنين مقصودي برنامه‌ريزي حساب شده همراه با همت بلند و ديد گسترده ضرورت دارد.
طبعاً مطالعه همه جانبه بر روي علوم مورد نياز منطقه جهت ايجاد رشته‌هاي مرتبط دانشگاهي با توجه به پتانسيل موجود از اهميت خاصي برخوردار است.
 مدتي قبل براي تأسيس دانشگاه علوم جمعي از تهران تشريف آوردند كه نمي‌دانيم مسأله به كجا انجاميد سزاوار است فرماندار ويژه لارستان مسأله را پيگيري نمايند.
۲-مسئولين محترم ادارات در توسعه ادارات خود و اخذ امتيازات بيشتر جهت محروميت‌زدايي از منطقه و رفع نيازهاي مردم از هيچ كوششي دريغ ننمايند و اجازه ندهند حقوق مردم محروم لارستان ضايع گردد.
پاره‌اي ادارات در شهرستان‌هاي همجوار امكاناتي دارند كه ما با جمعيت بيشتر هم نداريم لذا ضروري است كه مسئولين ادارات حركت كنند و مشكل مردم را حل نمايند.
در سال همت و كار مضاعف همه توقع فعاليت سريع‌تر و گسترده‌تر دارند.
۳-سزاوار است همايشي با حضور ۳۰ تا ۵۰ نفر لارستاني‌هاي تحصيلكرده و متخصص در رشته‌هاي مختلف به صورت فراخوان با موضوع‌بندي‌هاي مشخص مورد لزوم تعالي و توسعه تشكيل شود و يك نقشه راه منسجم و مرتب حداقل براي مدت ۱۰ سال تدوين گردد تا مسئولين ادارات نيز بدانند چگونه بايد حركت كنند و تا پايان هر سال به كجا بايد برسند.
۴-وعده بود ۷ اداره در سطح معاونت مدير كل با اختيارات ويژه ارتقا يابند كه ضرورت دارد اين مهم هرچه سريع‌تر به انجام برسد.
۵-تسريع در زيرساخت هاي مصوب بويژه منطقه ويژه اقتصادي، پتروشيمي، راه‌آهن، دوبانده كردن طرح ملي راه لار – بندرعباس و لار – شيراز، فاضلاب شهري و…
۶-مردم خيرانديش و متدين لارستان اعم از شهرها و بخش‌ها بايد بدانند اگر در جريان امور نباشند و به موقع همت نكنند و از كارشناسان خبير بهره‌مند نگردند به مقصد نهايي نخواهند رسيد پس بكوشيم با همت و پشتكار تا مرحله نهائي پيش رويم و در توسعه و تعالي لارستان بزرگ مشاركت نماييم.
۷-توجه به توسعه  و تشكيل پارك‌هاي علم و فن‌آوري يا مراكز رشد علم و فن‌اوري در منطقه . قابل ذكر است كه درگذشته در اين باره مكاتباتي شده است كه اميد است فرمانداري ويژه لارستان پيگيري‌هاي لازم را تداوم بخشد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین