شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

رتبه نخست آموزش و پرورش لارستان در استان فارس در زمینه کمبود نیروی انسانی

مدیر آموزش و پرورش لارستان با بیان اینکه لارستان در بین شهرستان‌های دیگر رتبه اول را در خصوص کمبود نیروی استانی دارد، گفت: برای جبران کمبود نیرو ناچار به جذب…

مدیر آموزش و پرورش لارستان با بیان اینکه لارستان در بین شهرستان‌های دیگر رتبه اول را در خصوص کمبود نیروی استانی دارد، گفت: برای جبران کمبود نیرو ناچار به جذب سرباز معلم شده ایم که از این حیث  در ردیف اول شهرستان های استان فارس قرار داریم.

به گزارش میلاد لارستان، نخستین جلسه شورای اداری شهرستان لارستان در سال ۹۸ با حضور مسئولان ارشد شهرستان و روسای ادارات و نهادهای منطقه لارستان به میزبانی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

در این جلسه، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش لارستان ضمن اشاره به حادثه اخیر سیل در کشور گفت: برحسب این اتفاق تصمیم گرفتیم تمام برنامه هایی که در سال های گذشته برای‌تجلیل از روز معلم برگزار می کرده ایم را لغو کرده و کلیه هزینه‌های آن را به همراه کمک های نقدی و غیر نقدی همکاران فرهنگی، به مناطق سیل زده خوزستان ارسال کنیم و در همین راستا به شورای آموزش و پرورش پیشنهاد شد که مراسم تجلیل و تکریم افراد فرهیخته و نمونه خود را در مراسم نماز جمعه و در جلسه شورای اداری داشته باشیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

مهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه توسعه در تشکیلات گسترده آموزش و پرورش تنها با حمایت‌های همه جانبه مسئولین، خیرین، اولیا و همکاران میسر خواهد بود، افزود: آموزش و پرورش ما در توسعه جهانی امروز باید نقش کلیدی را ایفا کند، امر بزرگ تعلیم و تربیت به عهده آموزش و پرورش است و قطعاً توسعه همه جانبه کشور ما با توجه ویژه مسئولین عالی رتبه این نظام به امر آموزش و پرورش‌ همراه خواهد بود.

وی با ابراز خرسندی از حمایت‌های همه جانبه و فراگیر مقام معظم رهبری و دولت در سال‌های اخیر خصوصاً در امر توسعه فیزیکی و توسعه امکانات آموزش و پرورش، تصریح کرد: با این وجود، باز هم کمبود های وجود دارد زیرا یکی از شرایط های حاکم به ویژه در لارستان در حوزه پراکندگی جغرافیایی جمعیت و همچنین کمبود نیروی انسانی است که آموزش و پرورش لارستان از آن رنج می‌برد.

مدیر آموزش و پرورش لارستان با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از نیروهای ما بومی هستند، ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ استان فارس ۱۰ هزار کمبود نیروی انسانی را در حوزه آموزش و پرورش اعلام کرده است.

این مسئول با بیان اینکه لارستان در بین شهرستان‌های دیگر رتبه اول را در خصوص کمبود نیروی استانی دارد، عنوان کرد: برای جبران کمبود نیرو ناچار به جذب سرباز معلم شده ایم که از این حیث  در ردیف اول شهرستان های استان فارس قرار داریم.

اسماعیلی با ارائه گزارشی از موفقیتهای کسب شده توسط آموزش و پرورش لارستان در ۱۴ ماه اخیر مدیریت خود، خاطر نشان کرد: حفظ کسب رتبه اول معاونت ابتدایی از سال ۹۳ تاکنون، کسب رتبه استانی گروه های درس پژوهی در بین آموزگاران ابتدایی، کسب مقام اول رقابت های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی در استان فارس، کسب مقام اول روش های برتر تدریس درس تربیت بدنی در استان فارس، کسب مقام اول تا سوم جشنواره نوجوان سالم در استان فارس، کسب مقام اول تا سوم مسابقات فرهنگی کانون های دانش آموزی، راهیابی بیش از ۹۵ درصد از دانش آموزان به مرحله بعد در مسابقات قرآن، کسب رتبه اول تا سوم استانی در مسابقات فرهنگی و هنری، کسب رتبه اول آموزشی متوسطه دوم نظری در چندین سال اخیر، کسب رتبه اول امتحانات ناحیه استانی، برپایه نمایشگاه‌های تخصصی دست ساخته های دانش آموزی در هنرستان‌ها، طرح جالبی از فرهنگیان تحت عنوان طرح نذر علمی، (تعدادی از دبیران متخصص ما بدون هیچ چشم‌داشتی گروه‌های تخصصی را به مناطق محروم و روستایی اعزام کردند تا اسباب دانش افزایی را فراهم و تقویت کنند)، بحث گسترش آسیب های اجتماعی که بسیار جدی است، ما هم از کمبود نیروهای مشاور خصوصاً در مناطق روستایی و محروم رنج می‌بردیم، بنابراین مشاورین ما با همکاری خود گروه های تخصصی و انفرادی خودشان را به این مناطق اعزام کردند و متوجه شدیم که این‌حرکت اسباب کاهش آسیب‌های اجتماعی را در مناطق مختلف فراهم کرده است از جمله این موفقیت ها و برنامه هاست.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس از اعزام تیم‌های تخصصی و فرهنگی و هنری و ورزشی به مناطق محروم روستایی که اسباب شادی و نشاط بچه های محروم خبر داد و افزود: تاسیس پایگاه سلامت دانش آموزی که بسیار قابل تقدیر بوده و هست و خدمات بینایی سنجی فیزیوتراپی و شنوایی سنجی را به صورت رایگان به دانش آموزان، بخصوص دانش آموزان مناطق محروم ارائه می دهد.

وی به خرید و توزیع منابع تخصصی و اعزام مشاورین هدایت تحصیلی به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: طرح خواهرخواندگی مدارس که دست مدارس محروم را در دست مدارس برخوردار گذاشتیم تا ارتباط تنگاتنگ علمی و پژوهشی با هم فراهم کنند و تمرین و ممارست‌و کار تیمی را بچه‌ها یاد بگیرند و این برکات زیادی داشته است.

مدیر آموزش و پروش لارستان با ابراز خرسندی از پیشرفهای مختلف توسعه فضای فیزیکی، افزود: موارد زیادی کلنگ‌زنی داشته ایم که در این مدت تکمیل شده و یا در شرف افتتاح است.

اسماعیلی با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیارد تومان کمک خیرین در یکسال اخیر جذب شده که پروژه‌های احداث پژوهشسرای دانش آموزی و مدرسه دهخدا از شاخص ترین آنهاست، تصریح کرد: کسب رتبه های علمی و برتر کنکور در حوزه المپیاد های دانش آموزی امسال توسط ۱۰ نفر از دانش آموزان، کسب رتبه اول در نقاشی گروه نانو، کسب رتبه های دوم و سوم استانی در جشنواره خوارزمی، و همچنین کسب رتبه پنجم پژوهشسرای دانش آموزی از جمله دیگر موفقیت هاست.

به گزارش میلاد لارستان، در این مراسم ویژه،از ۱۵ معلم نمونه استانی و شهرستان و ۵ معلم یار نمونه و ۲ پیشکسوت فرهنگی مولف تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۵:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “رتبه نخست آموزش و پرورش لارستان در استان فارس در زمینه کمبود نیروی انسانی”

  1. محمد گفت:

    لازم است نكته اي عرض شود
    اينكه گفته شود كمبود نيرو از چه ديدي گفته شده وقتي افراد تازه وارد شده كه ٤سال در دانشگاه فرهنگيان تخصصي آموزش ديده اند و وارد آموزش و پرورش جهت تدريس شده اند ولي توسط خود رئيس اداره پيشنهاد حضور در كادر اداره داده مي شود و متأسفانه اين افراد هم قبول مي كنند در صورتي كه هيچ تخصصي ندارند و اهنىز لازم است چند سالي تدريس كنند تا كمبود ها جبران شودو نيرويي كه سالها كار كرده و تجربه دارد به دلايلي از اداره مي رود معلوم كه كمبود نيرو پيش مي آيد ا قطعا در كمبود نيرو قصور از بي مديريتي است

  2. ناشناس گفت:

    بنده چند سال قبل تو استخدامی قبول شدم و مربوط به رشته های فنی بود …. با توجه به اینکه از طریق دانشگاه فرهنگیان نبودیم ولی از ما خواستند تدریس کنیم با معیارهای خودشان !!!!!!! بدون دوره دیدن !!!!!!! و از همه عجیب تر اینکه گفتند شما اول مدارس ابتدایی تدریس کنید بعد عنوان سازمانی که قبول شدید!!!!!! فنی با تدریس دبستان چه سنخیتی داره؟؟؟؟؟؟؟
    البته خوشبختانه ما وارد اداره دیگه شدیم ولی اگه چیزی که تو مصاحبه خواستن حقیقت داشت که فاتحه آموزش رو باید خوند …… امیدوارم فقط در حد محک زدن مصاحبه باشه

  3. ناشناس گفت:

    وقتی که رئیس اداره همش نیروهای جوان که حضورش در مدارس بیشتر احساس میشه وارد اداره میکنه چطور باید کمبود رفع بشه…این سیاسیت غلطی که رئیس اداره در پیش گرفته است تا چند سال اینده بیشتر احساس خواهد شد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین