سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 34 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

وجود 1500 رساله پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان فارسی گفت: در حوزه پژوهشی این واحد دانشگاهی، بیش از هزار و ۵۰۰ پایان‌نامه و رساله وجود دارد كه مقرر شده است بر…

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان فارسی گفت: در حوزه پژوهشی این واحد دانشگاهی، بیش از هزار و ۵۰۰ پایان‌نامه و رساله وجود دارد كه مقرر شده است بر اساس ارتباط آنان با صنعت و كاربردی‌بودن آنها در دستور كار استادان و باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه قرار گیرد تا بتوان از این تحقیقات استفاده عملی و علمی کرد.

سیروس فارسی معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در لارستان، به فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: در مدت ۱۰ روز ۵۲ نفر از دانشجویان كارشناسی ارشد و دكتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان از پایان‌نامه و رساله‌های خود دفاع كردند.

وی افزود: امروز حجم وسیعی از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی در این واحد دانشگاهی موجود است كه می‌تواند به‌عنوان منبع علمی مورد استفاده دانش‌پژوهان و مدیران شهرستان و حتی استان برای برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و درازمدت قرار گیرد.

فارسی ادامه داد: در حوزه پژوهشی این واحد دانشگاهی، بیش از هزار و ۵۰۰ پایان‌نامه و رساله وجود دارد كه مقرر شده است بر اساس ارتباط آنان با صنعت و كاربردی‌بودن آنها در دستور كار استادان و باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه قرار گیرد تا بتوان از این تحقیقات استفاده عملی و علمی کرد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان نیاز به پژوهش‌محوری را یك اصل دانست و افزود: باید به‌عنوان یك وظیفه برای استادان این موضوع تعریف شود تا علاوه‌بر شناسایی دانشجویان خلاق و پژوهشگر، راه برای بروز خلاقیت آنان و زمینه برای استفاده از این منابع سرشار فراهم شده و دانشگاه‌ها به سمت پژوهشكده‌های تحقیقاتی سوق پیدا كنند.

وی بیان كرد: حركت خوبی در حوزه معاون علمی آغاز شده است تا روند جذب دانش‌پژوهان و دانشجویان خلاق از طریق انجمن‌های علمی انجام شده و شرایطی مساعد برای بروز استعدادهای آنان فراهم شود.

فارسی خاطرنشان كرد: در سال تحصیلی جدید روند پژوهش‌محوری، جذب دانش‌پژوهان و ارتباط دانشگاه با صنعت در دستور كار این واحد دانشگاهی قرار گرفته است و نهایتاً از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد شد كه امیدوارم با همت استادان فرهیخته و كارگروه‌های تعریف‌شده، این مهم به نحو شایسته‌ای محقق شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۶:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین